تکمیل ۹۰ درصد بخش‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: 600 بیمار در 700 تخت بیماران کرونایی بستری هستند.
تصویر تکمیل ۹۰ درصد بخش‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: روند تعداد بیماران بستری در استان در حال افزایش است و چنانچه به همین شکل تداوم یابد تمامی ظرفیت بیمارستانی تکمیل شده و در پذیرش بیمار با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تاکنون سه سنارسیو برای تجهیز تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان اجرا شده به طوری که در فاز نخست که مربوط به موج‌های ابتدایی کرونا بود ۲۰۰ تخت در نظر گرفته شده بود، در فاز دوم ۴۲۰ تخت بیمارستانی تامین شد و در فاز سوم که در موج‌های چهارم و پنجم به مرحله اجرا گذاشته شد، ۷۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

شیرانی تصریح کرد: با این وجود به نظر می‌رسد با طولانی شدن موج پنجم و محدودیت در تامین تخت‌های بیمارستانی بهترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد چالش جدی در این خصوص، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ویژه خودداری از برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش ۶ برابری تعداد بیماران کرونایی بستری در استان در موج پنجم خبر داد و گفت: در حالی که پیش از آغاز این موج، تعداد بیماران بستری در استان به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسید اما تعداد این بیماران در روزهای اخیر به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است که نشان‌دهنده رشد ۶۰۰ درصدی یا ۶ برابری است.

شیرانی افزود: اگر چه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان ۴۴۶ نفر است اما تعدادی از بیماران هستند که تمامی علائم ابتلای به کرونا را دارند با وجود این تست آنها منفی است برهمین اساس این افراد با تشخیص پزشک مبتلا به کرونا هستند و با توجه به وخامت حال خود باید تا بهبودی کامل تحت درمان قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان کاشانی برای جبران کمبود تخت‌های بستری در این شهرستان راه‌اندازی شده است اما برای بستری دائمی بیماران مناسب نیست و می‌توان از آن بطور موقت برای ۲ تا سه ساعت مراقبت از بیماران استفاده کرد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۷ هزار و ۸۲۸ مورد نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۵۵ هزار و ۵۲۹ نفر مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، لردگان، بن و سامان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع:ایرنا

328345