ناپایداری‌های جوی در چهار محال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از پیش‌بینی وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر برای برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی رگبارهای خفیف باران در این استان خبر داد.
تصویر ناپایداری‌های جوی در چهار محال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهران چراغپورمدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این بارش‌ها تاثیرگذار نیست و میانگین آن به بیشتر از یک میلیمتر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: پس از آن از روز دوشنبه تا پایان هفته پدیده جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و تنها در بعدازظهرها وزش باد شکل می‌گیرد که با وقوع پدیده گرد و خاک همراه نیست.

چراغپور، تغییرات دمایی برای هفته جاری را نامحسوس پیش‌بینی کرد و گفت: دما در این مدت یک درجه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۲ درصد کاهش دارد، خاطرنشان کرد: سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با همین میزان کاهش به پایان می‌رسد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است. ۱۰۰ درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

منبع:ایرنا

333137