بهبود کیفیت نان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کیفیت نان پخت شده در استان تا وضعیت مطلوب فاصله دارد، افزود: برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت نان در دست اجراست.
تصویر بهبود کیفیت نان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، محمدرضا رییسی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به گلایه‌های مردم استان در خصوص رضایت بخش نبودن کیفیت نان برخی از نانوایی‌ها، اظهار داشت: اگر چه تاکنون برنامه‌هایی در راستای رفع این مطالبه به مرحله اجرا گذاشته شده است اما تا رسیدن به تولید نان مطلوب مورد نظر فاصله است که در همین راستا به تازگی با اجرای برنامه‌هایی درصدد رفع این شکاف هستیم.

وی، تشکیل کمیته رصد را از مهمترین برنامه‌های بهبود کیفیت نان در استان برشمرد و گفت: این کمیته وظیفه رصد و نظارت بر دستگاه‌های پخت نان در واحدهای نانوایی را دارد به طوری که بازرسان این کمیته اجازه فعالیت با دستگاه‌هایی که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند را نمی‌دهند.

رییسی همچنین از تشدید نظارت بر نحوه کار خبازان استان خبر داد و گفت: واحدهای صنفی نانوایی که نان بی‌کیفیت ارائه می‌دهند با کسر و یا قطع سهمیه جریمه می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آموزش از دیگر برنامه‌های در دستور کار است که مقرر شده تا اتحادیه صنف نانوایان در این خصوص برنامه‌ریزی کند که همزمانی با اوج شیوع کرونا این برنامه را به طور موقت متوقف کرده است.

رییسی، متوسط مصرف ماهانه آرد در استان را بین ۱۰ تا ۱۱ تن اعلام کرد و گفت: به طور تقریبی سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد ۹ کیلوگرم است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه توزیع آرد روستایی و عشایری در استان، تصریح کرد: این سامانه در حال حاضر ۷۰ درصد مناطق روستایی و عشایری استان را زیر پوشش قرار داده است و با اجرای کامل آن، توزیع آرد تا حدود ۹۰ درصد شفاف‌سازی می‌شود.

رییسی افزود: با این وجود هنوز چنین سامانه‌ای برای توزیع آرد شهری در استان راه‌اندازی نشده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

بیش از یک هزار واحد نانوایی در این استان فعال است.

منبع:ایرنا

331592