تعطیلی 2 هفته‌ای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به دلیل کرونا

سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از تعطیلی 2 هفته‌ای کتابخانه‌های عمومی این استان اعم از شهری، روستایی و سیار به دلیل وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.
تصویر تعطیلی 2 هفته‌ای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به دلیل کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تعطیلی مخازن و سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان تا روز پنجشنبه چهارم شهریور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چگونگی بازگشایی دوباره این مراکز فرهنگی به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا وابسته است، تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های واقع شده در مناطق نارنجی، زرد و آبی به ترتیب با ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند اما به دلیل قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز، در حال حاضر تمامی سالن‌های مطالعه ۵۵ کتابخانه عمومی موجود در استان تعطیل است.

فرهادی یادآور شد: در این ۲ هفته و با توجه به ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی برگزاری ویژه‌برنامه «حماسه‌سرایان» به میزبانی استان مرکزی و با حضور امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ششمین روز از ماه محرم را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در بستر فضای مجازی بیان کرد و گفت: در این محفل ادبی و قرآنی، مرتضی کریمی یکی از شاعران جوان استان در خصوص نوحه‌سرایی و شکل‌گیری شعر آیینی در چهارمحال و بختیاری سخنرانی خواهد کرد.

فرهادی همچنین حضور اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در همایش قصه‌گویی عاشورایی را یادآور شد و افزود: این برنامه نیز با عنوان «قصه‌های فرات» به صورت مشارکتی با دیگر کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، برپایی نشست‌های ادبی و نقد کتاب با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(ع) و برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب به مناسبت فرارسیدن ماه محرم را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در این ایام با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی دانست.

آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزون بر ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

هم‌اکنون تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

منبع:ایرنا

331898

مطالب مرتبط