نظارت بر مجالس سنتی روضه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ مجلس روضه‌خوانی سنتی در استان از نظارت مستمر براین روضه ها و مداحان ثبت شده در سامانه بیرق خبر داد.
تصویر نظارت بر مجالس سنتی روضه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون ۳۵ مبلغه و حدود ۲۰۰ خانه قرآن در چهارمحال و بختیاری در برپایی مجالس روضه‌خوانی مشارکت دارند.

طاهری در ادامه درباره فعالیت‌های قرآنی در استان یادآور شد: با وجود رونق این‌گونه فعالیت‌ها در ۱۴۷ خانه و موسسه قرآنی استان همچنان در برخی شهرستان‌ها، مشکلاتی از نظر بسط مفهوم قرآنی وجود دارد که تلاش شده است با اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی این مشکلات رفع و یا کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح سفیران قرآنی با همکاری مربیان و مدرسان حوزه‌های علمیه به صورت جهادی در مناطق مختلف استان در حال اجراست، افزود: در طرح دیگری به نام پنجشنبه‌های قرآنی با همکاری و میزبانی خانه‌ها و موسسات قرآنی، برنامه‌های هدفمند در این حوزه به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برنامه رویش جوان قرآنی را از دیگر طرح‌های در دست اجرا در راستای توسعه مفاهیم قرآنی بیان کرد و یادآور شد: موضوع مهم در اجرای فعالیت‌های قرآنی توجه به اجتماعی کردن مفاهیم این کتاب آسمانی است و اجرای پویش‌های فرهنگی با تکیه بر آیات قرآن در ماه رمضان امسال نشان داد که در صورت تبیین این مفاهیم الهی، مردم نیز برای عمل به آن به نحوی شایسته اقدام خواهند کرد.

طاهری همچنین در خصوص طرح‌های عمرانی این اداره کل و ساخت خانه‌های عالم گفت: بخش عمده‌ای از طرح‌های عمرانی مربوط به ساخت خانه‌های عالم به دلیل اجرای طرح به صورت مشارکتی، نیمه‌کاره باقی‌مانده است.

وی به ادامه فعالیت‌های عمرانی این اداره کل در مناطق صمصامی و بازفت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر پیگیری تکمیل طرح‌های عمرانی، برنامه تعمیر و نگهداری ۱۸۰ خانه عالم استان نیز در دست اقدام است.

منبع:ایرنا

332228

مطالب مرتبط