وضعیت قرمز در همه شهرهای چهار محال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهار محال و بختیاری از قرار گرفتن همه شهرهای این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا خبر داد.
تصویر وضعیت قرمز در همه شهرهای چهار محال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام وضعیت بحرانی شیوع کرونا در این استان از تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خبر داد و افزود: روند شیوع کرونا در تمامی شهرستان‌های استان با سرعت در حال افزایش است.

وی ادامه داد: هم اینک ۷۰۰ بیمار بستری در بخش‌های ویژه کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد آزمایش ۵۰۰ نفر مثبت قطعی است و ۲۰۰ بیمار نیز اگرچه تست PCR آنها منفی است اما دارای علائم کرونا هستند و با تشخیص پزشک نیاز به خدمات بستری دارند.

شیرانی تصریح کرد: همچنین روزانه ۵۰۰ بیمار نیز خدمات بستری موقت دریافت می‌کنند و ۱۰۰ نفر نیز در بیمارستان صحرایی واقع در بیمارستان کاشانی شهرکرد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳۰ درصدی شیوع کرونا در هفته گذشته نسبت به ۲ هفته قبل، خاطر نشان کرد: تنها راه جلوگیری از تداوم این روند، قطع زنجیره شیوع است.

شیرانی، تعطیلی کامل استان را راهکار موثری برای قطع زنجیره کرونا دانست و افزود: این تصمیم منوط به تصویب ستاد ملی کرونا است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ( ۱۵ مرداد) ۱۶۳ هزار و ۸۳۰ هزار تست کرونا در این استان انجام شده است که بر اساس آن ۵۸ هزار و ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع:ایرنا

329705