خرید حمایتی۱۳۰ هزار راس دام مازاد عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری به آغاز طرح خرید حمایتی دام عشایر کشور اشاره کرد و گفت: سهمیه این استان برای خرید دام مازاد عشایر 130هزار راس است.
تصویر خرید حمایتی۱۳۰ هزار راس دام مازاد عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین‌پور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار راس میش و ۱۰ هزار راس بز است که در راستای حمایت از عشایر و دامداران با اولویت استان‌های درگیر خشکسالی با هماهنگی سازمان امور عشایر و پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.

وی به کمبود علوفه و نهاده دامی از جمله جو و بالا بودن قیمت آن اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح خرید حمایتی دام، عشایر دام مازاد خود را به قیمت مصوب بین ۳۲۰ هزار تا ۴۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسانند که طبق کمیته تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایر، پشیبانی امور دام و اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری این قیمت به صورت هفتگی براساس نوع دام تعیین خواهد شد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه در استان، کشتارگاه‌ها میدان نگهداری دام ندارند، گفت: کشتار دام باید در استان براساس ظرفیت کشتارگاه‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد انگیزه برای ادامه پرورش دام بین دامداران وعشایر و کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده به میزان سه کیلوگرم جو با نرخ مصوب دولتی به دامداران و عشایر نیز تحویل داده می‌شود.

براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت در استان ساکن هستند.

منبع:ایرنا

328735