فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در کهکیلویه وبویراحمد

ییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت هفت بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۵۸ نفر رسید.
تصویر فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در کهکیلویه وبویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهکیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان‌پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون ۵۱۸ بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶۸ بیمار کرونایی قطعی و ۲۶ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه درمان می‌باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۳۵ هزار و ۵۷۶ نفر بهبود یافته است.

یزدان پناه عنوان کرد: از مجموع ۸۴۵ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۵۱ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بودند.

وی ابراز داشت: روند گسترش و افزایش شمار مبتلایان در سه شهرستان چرام، باشت و کهگیلویه نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: متأسفانه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به شدت یافتن میزان شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

یزدان پناه گفت: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، حذف مسافرت‌های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری تنها راه‌های کنترل بیماری است.

وی ابراز داشت: افزایش ۶ برابری شمار روزانه افراد آلوده به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در موج جدید نسبت به موج های قبلی گذشتن آمار بستری شدگان بیماری کووید ۱۹ از عدد ۵۰۰ و گزارش روزانه چهار تا هشت جانباخته ؛ حکایت از در پیش بودن روزهای سخت تر کرونایی در این استان دارد.

منبع:ایرنا

284712

مطالب مرتبط