خریداری یک میلیارد کتاب از اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل سال گذشته یک میلیارد ریال کتاب از ناشران، نویسندگان و اهل قلم استان خریداری کرد.
تصویر خریداری یک میلیارد کتاب از اهل قلم  کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون ازکهگیلویه و بویراحمد، رضا خردمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب با موضوع های مختلف در سال گذشته از سوی اداره کل ارشاد این استان به دستگاه های اجرایی و قشرهای مختلف مردم استان اهدا شد.

وی افزود: برخی کتاب فروشی های کهگیلویه و بویراحمد تا ۳۰ درصد به خریداران کتاب در این استان تخفیف می دهند که فرصتی ارزنده برای نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه بین مردم استان است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نویسندگان و اهل قلم استان تا پنجم مردادماه ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره دوسالانه کتاب واقع در این اداره کل ارسال کنند.

خردمند عنوان کرد: اداره کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد نظارت و داوری محتوایی بر کتاب های تهیه شده از سوی نویسندگان و اهل قلم این استان ندارد و نقش آن راهنمایی است.

وی ابراز داشت: اعضای انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد می توانند با قلم، فکر، اندیشه و گام هایی که در حوزه فرهنگی برمی دارند به ارتقای روزافزون سطح فرهنگ عمومی این استان کمک کنند تا بخش عمده ای از ناهنجاری های اجتماعی رایج در آن کاهش یابد.

خردمند گفت: هر جامعه ای که در آن ارزش و اهمیت قلم گرامی داشته شود به سوی توسعه، پیشرفت، ترقی و تعالی همه جانبه در عرصه های گوناگون حرکت می کند.

وی اظهار داشت: دین مبین اسلام نیز بر قداست قلم تأکید کرده و آن را از خون شهدا نیز والاتر و بالاتر دانسته است.

منبع:ایرنا

321539