تزریق بیش از ۶ هزار دٌز واکسن کرونا در باشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت از تزریق ۶ هزار و ۸۶۹ دٌز واکسن به گروه های هدف در این شهرستان خبر داد.
تصویر تزریق بیش از ۶ هزار دٌز واکسن کرونا در باشت

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، آرش حسنی مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پنج هزار و۲۸۰ نفر در باشت دز نخست و یکهزار و ۵۰۹ نفر هر ۲ دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد:واکسن های کرونای تزریق شده در انواعی شامل اسپوتینیک روسی ،استرازنکای کره جنوبی،سینو فارم چینی،بهارات هندی و برکت ایرانی بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت اظهار داشت: واکسن کرونا با اعلام قبلی به گروه های هدف و با حضور در مکان های از قبل مشخص شده در شهرستان انجام شده است.

حسنی ابراز داشت:واکسیناسیون در مراکز تزریق از جمله سالن مرحومه عسکری ،مرکز سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی و پایگاه شهری باشت ،مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد بازپور و خانه بهداشت بوستان انجام می شود.

وی گفت:هم اکنون ۴۲۹ شهروند باشتی درگیر ویروس کرونا هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در بیمارستان های گچساران،یاسوج و باشت بستری هستند.

حسنی تاکید کرد:از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۲هزار و۲۴۳ نمونه گیری کرونا در باشت انجام گرفته است که سه هزار و۶۲ مورد از تست ها مثبت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت اضافه کرد:تاکنون ۳۱ شهروند باشتی بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که هشت نفر از مرگ و میرهای ثبت شده بر اثر کرونای این شهرستان در مرداد ماه امسال بوده است.

حسنی افزود: این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و بوستان،۲ شهرباشت و بوستان و دارای ۲۴باب خانه بهداشت،سه مرکزخدمات سلامت در بوستان ،آبدهگاه و چاه تلخ ،یک پایگاه شهری و یک مرکزسلامت شهری روستایی شهیدبهشتی باشت است که درحال خدمات رسانی به شهروندان با جمعیت ۲۲هزار و۶۵۶نفری با ۶هزار و ۵۵خانوار است.

منبع: ایرنا

333419