پرداخت بیش از۶۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در کهگیلویه و چرام

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و چرام از پرداخت بیش از۶۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در شهرستانهای کهگیلویه و چرام طی سال گذشته خبر داد.
تصویر پرداخت بیش از۶۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در کهگیلویه و چرام

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی عارفیان مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و چرام شامگاه سه شنبه در آیین بهره برداری از درمانگاه شبانه روزی سلامت دهدشت به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: این تسهیلات در قالب ۳۸۳ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی بیان کرد: در راستای ارایه این تسهیلات برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

عارفیان بیشتر تسهیلات پرداختی را در بخش کشاورزی، خدماتی و صنعتی دانست و گفت: متقاضیان با ثبت نام در سامانه توسعه اشتغال روستایی سامانه کارا مجوز پرداخت تسهیلات می گیرند.

وی راه اندازی درمانگاه شبانه روزی سلامت را یکی از طرح های مهم صندوق در راستای خدمات رسانی و اشتغال دانست و افزود: برای راه اندازی این طرح چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

عارفیان اضافه کرد: با راه اندازی این طرح برای ۲۳ نفر بصورت مشتقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

مسئول درمانگاه شبانه روزی سلامت دهدشت نیز در این آیین گفت: علاوه بر حضور شبانه روزی پزشک عمومی و فوق تخصص داخلی مراجعه کنندگان می توانند از همه خدمات دندانپزشکی اطفال و بزرگسالان در این درمانگاه بهره مند شوند.

وحید پورنگ اضافه کرد: در این درمانگاه علاوه بر اتاق احیا خدماتی از جمله تزریقات، نوار قلب ، پانسمان و جراحی نیز ارائه می شود.

مسئول درمانگاه شبانه روزی سلامت دهدشت اظهارکرد: با برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت دیگر پزشکان مستقر در شهرستان برای خدمات رسانی بهتر در این درمانگاه در آینده نزدیک استفاده خواهد شد.

۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۰۸ پایگاه سلامت و ۸۹ خانه بهداشت برای جمعیت ۱۳۱ هزار نفری در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد.
شهرستان کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۳۴۴ روستای بزرگ و کوچک است که ۴۵ درصد از جمعت آن در روستاها ساکن هستند.

به مناسبت هفته دولت ۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

منبع: ایرنا

336268