نیاز به ۱۲ کانکس برای تحصیل دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ازنیاز به ۱۲ کانکس برای تحصیل دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
تصویر نیاز به ۱۲ کانکس برای تحصیل دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون ازکهگیلویه و بویراحمد، مختار اندرخور روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل نوسازی و مدیرکل امور عشایر استان به منظور پیگیری تجهیزات برای مدارس عشایری استان در یاسوج اظهار داشت: ۵۰ مورد مدارس چادری در مناطق عشایری استان وجود دارد که بسیاری از این چادر ها فرسوده شده اند و ۳۰ تخته چادر دیگر برای دایر کردن کلاس های درس دانش آموزان نیاز است.

وی افزود: ۴۹ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس عشایری استان وجود دارد که ایجاد ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی دیگر نیاز مبرم مدارس عشایری است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین نیاز است برای مدارس پر جمعیت عشایری منبع آب پایدار تمیزی برای آشامیدن و نظافت در نظر گرفته شود.

اندرخور ادامه داد: تجهیزات مدارس عشایری استان فرسوده و قدیمی هستند و اوج محرومیت در مناطق عشایری آنچنان زیاد است که هر چه خدمت می کنیم باز هم بحث محرومیت نمایان است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، انقلابی در بحث مدرسه سازی و امکانات عشایر استان صورت گرفته است ولی در گذشته بیشتر مدارس عشایری، مدارس سنگی بود و ضعف امکانات مشهود بوده است.

تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۶۲۸ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه تحصیل می‌کنند.

بیش از ۴۳۱ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.

دانش آموزان عشایری به‌ صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

منبع:ایرنا

327289