مهار۳۴ فقره آتش سوزی درمناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۴ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف این استان رخ داد که با تلاش نیروهای امدادی، ارگان های مختلف و مردمی مهار شدند.
تصویر مهار۳۴ فقره آتش سوزی درمناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، محمد محمدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد آتش سوزی ۱۷ مورد آن به مناطق وسیعی از استان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: خشکسالی ها، تغییر اقلیم، سهل انگاری افراد، زغال گیری بر وقوع آتش سوزی‌ها در استان تاثیر گذار بوده است.

محمدی ابراز داشت: نیروهای امدادی و ستادی برای مهار هر گونه آتش سوزی در جنگل های استان آمادگی کامل دارند.

وی تاکید کرد: در صورت شناسایی عاملان آتش سوزی با آن ها بدون هیچ اغماضی و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سخت گذر بودن جاده‌های دسترسی در مناطق طبیعی و جنگل‌های استان و وزش باد از مشکلات اطفای حریق در مناطق مختلف این استان است.

محمدی بیان کرد: هفته گذشته نیز آتش سوزی در مناطق مختلف استان از جمله جنگل های شبلیز دنا، کوه پهن گچساران و دیشموک به وقوع پیوست که هر سه آن ها در روز پنجشنبه سوم تیرماه مهار و کار پایش این مناطق تمام شده است.

وی افزود: حدود ۵۰ هکتار از جنگل های بلوط شبلیز دنا خسارت دیده است و برآورد خسارت در جنگل ها و مراتع گچساران و دیشموک نیز در دست بررسی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵هکتار، خامی با وسعت ۲۵هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

منبع:ایرنا

308618