دردهای بی پایان دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه دیشموک گفت: مسؤولان با بی توجهی نسبت به مشکلات دیشموک عامل بروز آسیب‌های اجتماعی هستند.
تصویر دردهای بی پایان دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و اجرای طرح توانمندسازی زنان تیمی از کارشناسان امور خانواده دفتر رئیس مجلس به دیشموک سفر کرده است.

حجت‌الاسلام راوند در نشست با کارشناسان امور زنان و خانواده مجلس اظهار داشت:طی چهار دهه از انقلاب خدمات خوبی در زمینه آب، برق،گاز و دیگر حوزه‌ها در دیشموک صورت گرفته و بنیاد علوی هم این مدت خوب کار کرد اما وقتی نگاه می‌کنیم تبعیض‌هایی در خدمات‌رسانی نسبت به سایر مناطق استان وجود دارد.

امام جمعه دیشموک با اشاره به نبود نظارت بر اجرای پروژه‌های این بخش گفت: چند روستا در مسیر عبور دانش آموزان به مدرسه نیاز به احداث پل بود اما مسؤولان توجه نکردند دانش آموزان به خاطر سختی رفت و آمد مجبور به ترک تحصیل شدند.

وی با بیان اینکه صحبت‌هایم مستند است، ترک تحصیل دانش‌آموزان را یک معضل در دیشموک خواند و اضافه کرد: امسال احتمال ترک تحصیل هفت دانش‌آموز تنها در یک روستا به خاطر نبود مدرسه متوسطه وجود دارد.

حجت‌الاسلام راوند تصریح کرد: تنبیه و برخورد نامناسب معلمان با دانش آموزان از دیگر علل ترک تحصیل بوده و حتی دو دانش‌آموز به علت چنین برخوردهایی خودکشی کردند.

وی مشکلات دیشموک را مطرح کرد و گفت: بنیاد مسکن در هیچ روستایی طرح هادی اجرا نکرد این در حالی است که بیش از ۷۰روستای کدددار در این بخش وجود دارد.

امام جمعه دیشموک افزود: خانه‌های بسیاری در روستاها سرویس بهداشتی ندارند از آب آشامیدنی محروم‌اند زنان با دبه از چشمه‌ها آب می‌آورند و در برخی از روستاها با وجود چهار خانوار برق ندارند.

وی با بیان اینکه دردهای بخش دیشموک زیاد است، اضافه کرد: سیاسی‌گری و قومیت‌گرایی در انتصاب مدیران بیداد می‌کند.مسؤولان عامل بروز آسیب‌های اجتماعی هستند.

راوند با اشاره به ضعف در نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله آسفالت جاده‌های روستایی گفت: برخی زیرساخت‌ها سه باره کاری شده است. در برخی جاده‌ها آسفالتی که با 2 میلیارد تومان انجام شده با یک بارندگی نابود خواهد شد.

امام جمعه دیشموک اضافه کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بودجه‌ای در نظر گرفته شد، اما بهزیستی این پول را در اختیار معلمانی قرار داد که تخصصی در زمینه اجتماعی نداشتند.

منبع: فارس

349548