استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشییع جنازه‌های رقابتی انتقاد کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشییع جنازه‌هایی که او نام آن را رقابتی می‌گذارد، به شدت انتقاد کرد.

تصویر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشییع جنازه‌های رقابتی انتقاد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا با گرامیداشت روز بهورز از زحمات شبانه روزی آنها قدردانی کرد و گفت: به صورت نمادین از این خادمان مردم تجلیل می‌شود.

وی در ادامه با بیان چند نکته مهم در خصوص کرونا اظهار کرد: میزان نمونه گیری در استان از میزان کشوری بالاتر است که اگر تا کنون به بحران نخورده ایم یکی از دلایل حجم بالای نمونه‌گیری یا بیماریابی به موقع بوده است.

استاندار افزود: بحران هنگامی است که ظرفیت بیمارستان‌های ما تکمیل باشد و نیاز به بیمارستان صحرایی داشته باشیم خوشبختانه شناسایی های زودهنگام در استان به ما کمک کرده است.

وی گفت: شیوع بیماری در استان ما به نسبت کشور بالاست که یکی از دلایل آن بیماریابی خوب و متاسفانه یکی از دلایل آن رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار ادامه داد: در اکثر نقاط استان خانوارهایی هستند که سماجت کرده به دنبال تشییع جنازه‌های باشکوه و رقابتی هستند که هزینه درمان را بالا برده و باید منتظر مرگ و میرهای بیشتری باشیم.

وی با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی و دادستانی گفت: باید با بلندگو دارانی که در مراسمات تشییع جنازه‌ها موجب تجمع می‌شوند برخورد جدی کنند کلیپ بسیاری از تشییع جنازه ها را با چشم سر می‌بینیم برخی اصرار به پر شدن بخش ویژه بیمارستان ها دارند و در کل اصرار بر کشتن هم استانی های خود دارند که در جاهایی مجبور به برخورد قانونی هستیم.

کلانتری گفت: متاسفانه در برخی از تشییع جنازه‌ها عده‌ای بلندگو به دست دعوت به تجمع می‌کنند که در عاشورای حسینی هم چنین چیزی را ندیده‌ایم.

وی با تاکید بر این که رسانه‌ها پای کار بیایند از نماینده ولی فقیه در استان و همکاری‌های همه‌جانبه با ستاد کرونا قدردانی کرد و گفت: در شهرهای قرمز نباید نماز جمعه و تجمعات برگزار شود زیرا کرونا هنوز تمام نشده است در همه برنامه‌ها با هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات همکاری کرده‌ایم و اکنون نیز از سازمان‌ تبلیغات انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری کرده و از برگزاری تجمعات ممانعت کنند.

وی با بیان این که شیوع بالا رفته و سیر صعودی دارد گفت: برخی اصرار به تجمع و تشیع جنازه های آنچنانی دارد که قابل قبول نیست.

استاندار در خصوص واکسیناسیون نیز تصریح کرد: واکسن تاکنون سهمیه‌ای بوده اما اکنون به صورت عملکردی است هر استانی بیشترین تزریق را داشته باشد واکسن بیشتری دریافت خواهد کرد لذا همه عوامل به خصوص مردم باید همکاری لازم را داشته باشند خوشبختانه تاکنون ظرفیت 20 هزار تزریق در روز را داشته‌ایم که باید این ظرفیت را بالاتر ببریم.

کلانتری از اداره کل اطلاعات استان نیز قدردانی کرد که گزارش بسیار خوب و مفصل و دقیقی در مورد وضعیت کرونا و آسیب‌های آن در اختیار وی قرار داده‌اند.

استاندار در پایان گفت: در آرامستان‌ها عده‌ای چنان شوری برای تجمع مردم ایجاد کرده‌اند که در عاشورا کمتر دیده‌ایم اگر کاری بتوان برای زنده کردن مردگان کرد ما نیز در خدمت آنها هستیم اما این گونه تجمعات تنها به زیاد شدن فوتی‌های کرونایی کمک می‌کند.

منبع:فارس

337144