اجرای طرح امکان سنجی توسعه شیلات کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی امکان سنجی توسعه شیلات در این استان اختصاص یافته است.
تصویر اجرای طرح امکان سنجی توسعه شیلات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، حمزه جانبازی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در مرداد ماه امسال با مشارکت کارشناسان تحقیقات شیلات آغاز و در مدت زمان ۱۸ ماه تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح امکان سنجی توسعه صنعت شیلات کهگیلویه و بویراحمد در ۲ بخش مناطق سردسیری و گرمسیری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی متقاضی احداث طرح های پرورش ماهی شده اند افزود: با توجه به موضوع آلودگی های زیست محیطی، ریز فاکتور مورد نیاز سنگینی آب این طرح مطالعاتی انجام می شود تا ضمن فراهم شدن زمینه رونق تولید از خسارت های احتمالی به منابع آبی استان پیشگیری شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:طرح مطالعاتی امکان سنجی پرورش ماهی در مناطقی مانند بشار،خرسان و کبکیان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در این استان تولید می شود.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند با وجود این اما کارشناسان همواره به وجود ظرفیت های خفته آبزی پروری به ویژه ماهیان زینتی،خاویاری وگرم آبی تاکید می کنند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

منبع:ایرنا

307667