یادداشت‌ها

سخنگوی دولت روحانی نوشت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی یادآوری کرد که «تحریم‌ها ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کرده و موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی و کاهش کیفیت آنها شده است.»
دو زوج دنیل و ایزابل، پاتریک و اِما، چهار شخصیت نمایشنامه‌ «آن سوی آینه» با نام اصلی «پشت صحنه» نوشته فلوریان زلر هستند که به کارگردانی علی سرابی روی صحنه تالار وحدت در حال اجراست.
ساختار و شرایط عینی و ذهنی جامعه و همین‌طور سپهر جامعه برای فرزندآوری مهیا نیست که هیچ، تهدید هم می‌کند. شرایط و فضایی که اغلب جامعه را دربرمی‌گیرد. به باور مهاجری اینها موجب می‌شود تعادل ساختمان جمعیت به‌هم بریزد.
باید پذیرفت که ریل‌گذاری کشورهای صنعتی و ثروتمند در جهت جذب نیروهای کارآمد و نخبه به گونه‌ای است که اگر تمهیدات لازم نخبگان ما در کشور درنظر گرفته نشود، آنها را به سمت مهاجرت سوق می‌دهد.
در دنیای امروز، بسیاری از مباحث نظری و موضوعات اجرایی و عملیاتی علوم و فنون مختلف در سامانه‌ها انعکاس می‌یابد. سامانه‌ها با امکان حفظ و نگهداری حجم عظیم اطلاعات در مجموعه مقیاسها( جهانی، ملی و محلی...) برای همه گروه‌ها(حکمرانی،مدیریت شهری، تشکل‌ها حرفه‌ای و مردمی و غیره) موضوع مطالعات نظری و نحوه اجرا، نظارت و پایش را کاملاً متحول و دگرگون نموده‌اند.
تصاویر ماهواره‌ای درباره گرد و غبار دیروز هم موید ورود آن از شمال آفریقا، عربستان و عراق به ایران بود که سال‌ها قبل و در دولت یازدهم بارها گفتیم ولی در آن روزگار نباید به باور مردم می‌نشست.
باگذشت یک هفته از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و همراهی مردم با انجام آن، ضرورت اهتمام ملی برای اجرای موفق آن بیش‌ازپیش آشکارشده است.
کیفیت حلقه مفقوده‌ای‌ است که پروژه‌های عمرانی و کلیت اقتصاد ایران به شدت بدان نیازمند است و این کیفیت بدون ارتباطات بین‌المللی مداوم، هدفمند و یادگیری از جهان امکانپذیر نیست.
جناح اصولگرا سرخوش از پیروزی در انتخابات مجلس هفتم به‌اصطلاح روزگار تلخ مجلس ششم را پشت سر گذاشت اما هنوز یکسالی باید دولت اصلاح‌طلب را تحمل می کردند.
افزایش تاسف برانگیز آمار کشته‌ها، مجروحان و قطع عضو در تصادفات جاده‌ها موجب غم و حیرت هر صاحب وجدان و دلسوزی است.
دولت‌‌‌ها در پی حمایت از اقشار مختلف جامعه در اثر شوک‌‌‌های اقتصادی، سیاست‌‌‌های مختلفی را در پیش می‌‌‌گیرند.
تثبیت قیمت کالاها براساس ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی باعث بروز عدم‌تعادل شدیدی در بخش‌هایی از اقتصاد شد. کمترین تاثیر آن، افزایش قاچاق به کشورهای همسایه و همچنین حصول سودهای موهومی برخی صنایع، نظیر ماکارونی و بیسکویت، از صادرات غیرمستقیم گندم و روغن بود.
مرتضی نجفی قدسی به انگیزه بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال استاد اخلاق مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی (رض) یادداشتی نوشت.
ایهود باراک نخست وزیر پیشین اسرائیل پیش بینی کرد که این رژیم هشتادمین سالگرد تاسیس خود را نخواهد دید و در دهه هشتم از عمر خود دچار فروپاشی تدریجی خواهد شد.

سفر انریکه مو‌را به ایران تلاش دوم اتحادیه اروپا در دو ماه گذشته برای پیدا کردن راه‌حل است تا برجام از بن‌بست خارج شود و به اصطلاح توافقی شکل بگیرد.
محمد بن زاید (61 ساله) رسما از جانب شورای عالی فدرال امارات به عنوان سومین رئیس این کشور برای یک دوره 5 ساله انتخاب شد.
پس از اعلام مصوبه هیات دولت توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه شرایط واردات به زودی اعلام می‌شود، ابهامات بسیاری مطرح شده است که آیا دولت برای این امر سیاست درستی اتخاذ خواهد کرد یا همچنان گرفتار دست عده‌ای خواهد بود که با حیله بسیار در سه دهه گذشت به اسم تولید تجارت کرده‌اند.