یادداشت‌ها

چالش یا به تعبیر غربی‌ها بن‌بست درروند مذاکرات هسته‌ای در ماه‌های اخیر آنگاه به اوج خود رسید که طرف غربی با هدایت صهیونیست‌ها و با تصور به تسلیم کشاندن مردم ایران در راستای فزون‌خواهی‌های امریکا با طرح دوگانه سپاه و مردم تلاش کرده بودند
اهمیت سفر چند روزه مورا به تهران در تلاقی آن با سفر جمعه آینده «شیخ تمیم بن جابر آل ثانی» امیر قطر به تهران پیش از سفر دوره‌ای او به آلمان، بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی دوچندان شده است.
لازم است مسئولین ذیربط در وزارت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی ،تعارض و تفاوت فاحش در رفتار برخی از نیروهای ابواب جمعی اشان را به غایت آسیب شناسی کنند تا زحمت خالصانه ی نیروهای خدوم این دو ارگان که بیشترین توجه و بازخورد اجتماعی را دارندبا برخی ندانم کاری ها به هدر نرود

در پرداخت یارانه انرژی به ویژه بنزین برخی می‌گفتند این یارانه به افراد مرفه و متوسط پرداخت می‌شود و افراد فقیر و فاقد وسیله نقلیه از آن استفاده نمی‌کنند هرچند به طور مستقیم و غیر مستقیم همه طبقات به واسطه نقش مرکبی که یارانه سوخت در حمل و نقل ایفا می‌کند کم و بیش از آن برخوردار می‌شوند ولی در یارانه نان این برخورداری کاملاً برعکس است.
هرچند وضعیت اقتصادی تا حدودی تابع شرایط خارجی است مثل بحث برجام یا حمله روسیه به اوکراین ولی بعضا ناشی از اوضاع داخلی و برخی مدیریت‌هاست. وضعیت اقتصادی‌ای که در داخل کشور دچارش هستیم، متاسفانه سفره مردم را کوچک و اوضاع را خصوصا برای اقشار آسیب‌پذیر سخت کرده است.
وقتی در خیابان‌های شهر قدم برمی‌داریم با تصاویر گوناگونی از حضور زنان روبه‌رو هستیم؛ یکی از این تصاویر در دست داشتن کالسکه کودکان است و آن دیگری کالسکه خرید است که آنان با حجم بزرگی از خرید روزانه به همراه می‌برند!
یکی از ضروری‌ترین نیازهای انسان که نیروی محرکه‌ای سرشار از انرژی برای تحرک فردی و فعالیت اجتماعی مردم است، شادابی فردی و نشاط اجتماعی است که با اندک اغماضی می‌توان آن را از نیازهای اساسی هم به حساب آورد.
قضایای اخیر یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از روی نان‌های غیرسنتی و ماکارونی، بازتاب‌ها و نارضایتی‌های گسترده‌ای داشت، به ویژه آنکه در وضعیت گرانی برنج، ماکارونی تنها کالایی بود که خانوارهای فقیر می‌توانستند مصرف آن را بیشتر کنند و قدری از فشار هزینه برنج کم کنند، ولی با چند برابر شدن قیمت آن در یک شب تمامی معادلات مردم و به ویژه اقشار فرودست به‌هم ریخت.
یکی از وظایف روابط عمومی جست‌وجوی راه‌حل پیش از وقوع بحران‌ها و چیرگی بر بحران پس از وقوع آن است که اصطلاحا به آن «مدیریت ارتباطات در بحران» گفته می‌شود.
درباره حذف ارز ترجیحی نکاتی چند وجود دارد. نخست اینکه وقتی ارز 4200 تومانی حذف می‌شود و قرار است بر مبنای قیمت ارز واقعی، قیمت کالای وارداتی تعیین شود، این افزایش قیمت‌ها طبیعی خواهد بود.
به یاد می‌آورم زمانی را که بعد از شهادت آیت ا... مطهری در 12 اردیبهشت سال 1358 و نامگذاری این روز به‌عنوان روز معلم‌، بنیانگذار جمهوری اسلامی در یکی از دیدارهای مردمی خود گفتند: «معلمی شغل انبیا است».
تامین زمین از مهم‌ترین ارکان طرح‌های تامین مسکن انبوه است و همواره با چالش‌های بسیاری همراه بوده است.
کشورهای توسعه یافته و صنعتی، قبل از اینکه به برنامه صنعتی خود اهمیت بدهند به کشاورزی و توسعه بخش کشاورزی توجه داشته و دارند و به کشاورزی خود اهمیت می‌دهند.
یراوند آبراهامیان در کتاب «مردم در سیاست ایران» به نقش جمعیت‌های مردمی در انقلاب مشروطه و سیاست‌های حاکم در دوران پس از مشروطه تا حوالی سال32اشاره کرده است.
در ماه‌‌‌ها و هفته‌‌‌های اخیر، متاورس به بحث داغی تبدیل شده است و هر روز اخبار جدیدی از این حوزه به گوش می‌‌‌رسد.
بنا به قول بسیاری از کارشناسان، متاورس، آینده‌‌ دنیای اینترنت است. متاورس دنیایی است که پلتفرم‌‌‌های مجازی فعلی قرار است به آن سمت حرکت کنند.
حرف‌هایی هست که تا وقتی بحرانی پیش نیامده گوشی برای شنیدن آن‌ها نیست، اما حالا قیمت ماکارونی سر به فلک کشیده و زمان مناسبی است تا یکی از این حرف‌ها گفته، شنیده و مطالبه شود.
هر که می‌گوید بدون احیای برجام، اقتصاد ایران قابل کنترل است، یا قصد فریب دارد و یا نقشه‌ای برای شکست دولت کشیده است.