مدیریت در روابط عمومی

با توجه به اهمیت روابط عمومی در شرایط حاضر جامعه و اهمیت آن، جهانیان باید به مدیریت روابط عمومی توجه ویژه نمایند.
تصویر مدیریت در روابط عمومی

به گزارش سایت خبری پرسون، قربانعلی تنگ شیر در یادداشتی نوشت: معیارهای موفقیت از دیدگاه فرهنگ‌های مختلف در خصوص هدف از ایجاد فعالیت یک سازمان متفاوت است؛ زیرا ارزش‌ها و باورها با توجه به این مهم تلقی می‌شود تفاوت دارند کیفیت محصول و خدمات، پیشگامی در عرصه فناوری، ابتکار و خلاقیت، تامین منافع مشتری و جلب رضایت آن هر کدام یک هدف اصلی است درست است که همه این عوامل می‌توانند نمایانگر موفقیت یک سازمان باشد اما نباید از نقش و تاثیر فرهنگ غافل شد.

مهمترین تمایزات نظری و عملی لازم برای موفقیت در مدیریت:

۱-مشارکت عمومی ۲- برخورداری از بینش فلسفی و علمی ۳- تفکر آرمانی منطبق با واقعیت گرایی ۴-تناسب میان هدف و وسیله ۵ -انتخاب الگوی خاص در برنامه ریزی ۶- آشنایی با مراحل برنامه ریزی

برخی از ویژگی‌های مدیران روابط عمومی ابتکار روحیه سازندگی، اعتماد به نفس، برخورداری از قضاوت شخصی و مستقل است. مدیر روابط عمومی باید از اعتبار لازم نزد کارکنان و مدیران برخوردار و قدرت ارتباط با مدیریت بالای سازمان را داشته باشد.

همچنین نیاز است او توانایی انجام کار گروهی، قدرت برقراری ارتباط باز با رسانه‌ها را داشته باشد. مدیران روابط عمومی باید روابط متقابل سازمان و محیط را بررسی کنند و بتوانند به طور استراتژیک فکر کنند و همچنین تمایل داشته باشند نتایج کارشان را
اندازه گیری نمایند. مدیر روابط عمومی نیاز است قدرت رهبری داشته باشد. با فراهم آوردن منابع اطلاعات و دانش جدید برای افراد، آنان می‌توانند با مطالعه در میزان دانش و اطلاعات خویش تغییر حاصل نمایند مدیران روابط عمومی باید بتوانند خود را به روز نموده و از دانش نوین از جمله هوش مصنوعی و متاورس در آینده نزدیک به خوبی استفاده نمایند و مدیران روابط عمومی باید در هدایت سازمان به سوی پاسخگویی مفید و شفاف پیشقدم بوده با مدیریت نوین آشنایی کامل داشته باشند.

منبع: آفتاب یزد

488798