رتبه بندی معلمان تازه شروع شده!

کار رتبه بندی معلمان تازه شــروع شده و قرار است پس رفع اشکالات و رســیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شــیرین کند و در سال های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه های بالاتر و کسب شایستگی های حرفه ای با هم رقابت کنند
تصویر رتبه بندی معلمان تازه شروع شده!

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین معافی فعال رسانه ای و فرهنگی در یادداشتی نوشت: داود منظور، رئیس ســازمان برنامــه و بودجه با بیــان اینکه رتبه بندی معلمان انجام شــده و دیگر مســئله ای بر زمین مانده ندارد، گفت: مســیر توســعه کشــور از آموزش و پرورش است.

وی درباره اصــلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان کــه نیاز به منابع جدیدی دارد، گفت: تا جایی که من مطلع شــدم، کار رتبه بندی تمام شــده و پرداخت های مربوط به رتبه بنــدی معلمان نیز در ســال گذشــته بالغ بر 4۸ هزار میلیارد تومان بود کــه این ارقام پرداخت شــد و ما در خصوص رتبه بندی معلمان دیگر مســئله بر زمین مانده ای نداریــم. وی اضافه کرد: سیاســت دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و ما اعتقاد داریم اگر قرار اســت، توسعه ای برای کشور رخ دهد، قطعاً مســیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش آموزان هســتند که به آن توجــه خواهیم کرد.

جالب اینجاســت کــه طبق مصوبــه مجلس و تأییدیه شــورای نگهبان، زمان اجــرای رتبه بندی از مهر ۱4۰۰ اســت که معوقه شش ماهۀ آن در ســال۱4۰۰ علیرغم قول های متعدد مسئولین هنوز پرداخت نشــده و فرهنگیان و بازنشســتگان مشمول این طرح منتظــر پرداخــت معوقات آن هســتند. حدود یک ســوم فرهنگیان به رتبه هــای خود معتــرض هســتند و اعتراضات و مستندات خود را در سامانه های مربوطه ثبت کرده اند تا رتبه های استحقاقی را دریافت نمایند.

بســیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه بندی و دریافــت مزایای آن، بازنشســتگی خود را به تعویق انداختــه و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هســتند و بالاتکلیف مانده اند. حدود 2۵۰ نفر نیز بــه دلایل نامعلومی هنوز رتبه ای دریافــت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هســتند. با ایــن شــرایط کــه رتبه بنــدی معلمــان ناقص اجرا شــده و معترضینی دارد و معوقات ۱4۰۰ آن نیز پرداخت نشــده، چطور رئیس ســازمان برنامه و بودجه اعلام می کند کــه کار رتبه بندی معلمان تمام شــده و مســئله بر زمیــن مانده ای وجــود ندارد!

وزیر محترم آموزش و پرورش در روزی که در مجلس رأی اعتماد گرفت قول داد کــه قانون رتبه بنــدی را که مهم تریــن اولویت آموزش و پرورش اســت را اصــلاح نماید و بــه اعتراضات خیلی سریع رســیدگی شــود. اصلاحی که به قول آقای منظور احتیاج به بودجه جداگانــه ای دارد و بایــد وزارت آمــوزش و پرورش با همکاری مجلس و دولت این مســئله را پیگیری و اجرایی نمایند. بنابراین کار رتبه بندی معلمان تازه شــروع شده و قرار است پس رفع اشکالات و رســیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شــیرین کند و در سال های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه های بالاتر و کسب شایستگی های حرفه ای با هم رقابت کنند. قرار است اجرای رتبه بندی معلمان در بهبود آموزش و یادگیری مؤثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش جان تازه ای به آن ببخشد.

منبع: آرمان ملی

488967

مطالب مرتبط