یادداشت‌ها

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه دو چرخ آمبولانسی را در تهران پنجر کرده بودند، منتشر شده بود که تا آمبولانس بعدی برسد، زمان از دست رفته و کودکی با حال وخیم که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود متأسفانه جان خود را از دست داد.
بخشنامه ارزی درباره منع فروش دلار به ایرانیان دو تابعیتی گامی بود، در جهت افزایش تقاضا برای خرده‌بازارهای فراقانونی و قاچاق ارز در کشور، هرچند بخشنامه این هفته بانک مرکزی با باز کردن کد ۲۴ (سایر) باعث شد تا این گروه نیز بتوانند در سقف ۲۰۰۰یورو اقدام به خرید ارز در بازار قانونی کنند.
شرایط به گونه‌ای است که تحلیل رفتارهای سیاسی و فضای کلی کشور بیش از آنکه به دانش و اطلاعات سیاسی وابسته باشد، در بند روان‌شناسی فردی و اجتماعی است.
مسکن یکی از مهم‌ترین مسائل در سیاستگذاری‌های اجتماعی محسوب می‌شود و ساماندهی آن، از وظایف اصلی دولت به‌شمار می‌رود.
در دهه‌‌‌های اخیر، یکی از چالش‌‌‌های اساسی اقتصاد کشورها به طور عام، نظام تامین اجتماعی و به طور خاص، بحران مالی نهادهای بازنشستگی بوده است.
دانشهای ضمنی و الگوهای ذهنی درکنارِ اقداماتِ عینی باجمع آوری اطلاعات و اشراف همه جانبه و تجزیه و تحلیل داده ها در سایه تلاشِ افسران و کارآگاهانِ زبده پلیس هماره رمز موفقیت درکشفِ کوتاه مدت از جرائم می باشد.
متاسفانه در جامعه ما گفت‌وگوهای سازنده و منطقی برای حل مسائل اجتماعی وجود ندارد و به‌طور معمول یک یا هر دو سوی موضوعات اجتماعی علاقه دارند که مسائل را حیثیتی و جنجالی کنند و اجازه ندهند که موضوع از طریق شایسته و منطقی به بحث گذاشته شود.
در حکم رهبر معظم انقلاب برای آقای سیدعباس صالحی، مدیر جدید روزنامه اطلاعات نکاتی به چشم می‌خورد که درخور اعتناست: نخست اینکه: این روزنامه سخن بخشی از مردم را بیش از جاهای دیگر منعکس می‌کرده.

مصوبه اخیر بانک مرکزی درخصوص نظارت بر تراکنش‌های بانکی افراد اقدامی است که درهمه جای دنیا انجام می‌شود و هر قدر نظارت و کنترل بیشتری در تراکنش‌های مالی صورت بگیرد و قانون مبارزه با پولشویی اجرا شود می‌توان به سلامت اقتصاد امید بیشتری داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب سیدعباس صالحی به نمایندگی ولی فقیه در موسسه و روزنامه اطلاعات با اشاره به سوابق این روزنامه کهنسال تاکید کردند: «چند وجهی بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند.
آیات شریف قرآن، روایات معصومین(ع) و سخنان فلاسفه و اندیشمندان تمام ادیان در ادوار تاریخ بر حفظ کرامت انسانی فارغ از جنس، نژاد، سن، دین و... اتفاق نظر دارند.
از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که آژانس به سمت سختگیری بیشتری با ایران دارد جلو می‌رود و با اینکه در سفرهای آقای گروسی که معمولا قبل از برگزاری اجلاس آژانس، شورای حکام یا بحبوحه مذاکرات بین ایران و 4+1 انجام می‌شد و بیانیه‌هایی هم که صادر می‌کرد یا اظهارات و مصاحبه‌هایی که انجام می‌داد، معمولا با یک توافق با ایران در حوزه موضوعات مربوط به آژانس بود، روی جو عمومی اعضای 35 نفره شورای حکام و فضای مذاکرات تاثیرگذار بود.
در حاشیه انتصاب دکتر سید عباس صالحی برای نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات.
ایجاد مسکن جدید در شهر معمولا به شیوه ایجاد شهرک ها و مناطق جدید در حاشیه شهرها صورت می گیرد اما از ظرفیت های بالقوه درون شهرها نیز می‌توان به منظور تأمین مسکن استفاده بهینه کرد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: هدف از طراحی رمزریال در بانک مرکزی را تبدیل اسکناس به یک موجودیت قابل برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی (open money) دانسته و تأکید کرده بود: با این فرآیند پول دارای موجودیت هوشمند خواهد شد.