کردستان

به علت افزایش مصرف خارج از استاندارد برق؛

کردستان 3 نوبت قطعی برق را در روز تجربه خواهد کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: به علت افزایش میزان مصرف برق، شهروندان کردستانی در طول 24 ساعت سه بار قطعی برق را تجربه خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان:

شرایط منطقه‌ای و جهانی ایجاب می‌کند که مقتدر و قوی باشیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شرایط منطقه‌ای و جهانی ایجاب می‌کند که مقتدر و قوی باشیم، خوشبختانه در بخش سخت افزاری بسیاری قوی هستیم و در بخش نرم‌افزاری نیز باید قوی‌تر از گذشته عمل کنیم.

یادداشت/ اورانیوم فلزی کاربردهای متنوعی دارد که از پزشکی تا نظامی را شامل می‌شود ، اما به نظر می‌رسد حرکت دیروز ایران پس از عدم تفاهم در وین حاصل شده و در راستای اعمال فشار بر طرفهای غربی در جهت لغو تحریم هاست.

استاد حوزه علمیه کردستان در گفت‌ وگو با پرسون تاکید کرد:

ضرورت برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی با مدیران سایت‌های «قمارآنلاین» در کشور

یک استاد حوزه علمیه کردستان گفت: دستگاه های امنیتی و نظارتی با مدیران و چرخانندگان سایت‌های «شرط‌بندی» در کشور برخورد قاطعی داشته باشند.

کاهش تولید به سبب از دست رفتن 8 هزار مگاوات به خاطر خشک‌سالی و کاهش ذخایر سدی و بارندگی است به اضافۀ 3 هزار مگاوات خارج شدۀ نیروگاه هایی که درگیر «بازآماد» بوده‌اند. در افزایش مصرف هم متهم ردیف اول «ماینرها» یا «ارزکاوها» در مزارع استخراج «رمزارز»‌اند و هر چند بخش مجاز تولید بیت‌کوین از خرداد ماه متوقف شده اما بخش غیر مجاز و زیرزمینی همچنان فعال است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گفت: بانک سفال و ابزار سنگی کردستان حاصل تحقیق و بررسی در بیش از 500 محوطه باستانی در منطقه «هورامان» است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: آتش‌سوزی جنگل «دوله‌بید» مریوان از آن سوی مرز سرایت کرده بود وبه دلیل مرزی بودن و وجود مین باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی با استفاده از بالگرد خاموش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفتگو با پرسون:

حضور 476 بانوی کردستانی در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از 930 شرکت کننده در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم، 476 نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند که نشان دهنده استقبال خوب بانوان از این مسابقات می‌باشد.

یادداشت/ علی دایی شخصیتی «اسطوره‌ای» پیدا کرده است او در بزنگاه‌های مختلف شجاعت و صداقت‌اش را برای مردم ایران اثبات کرده لذا در نگاه و باور جامعه، او شخصیتی فراتر از یک انسان معمولی دارد اما شهاب حسینی صرفا یک سلبریتی است.

بعد از فیلتر شدن تلگرام خیلی‌ها از جمله صداوسیما به مردم توصیه کردند که به پیام رسان‌های داخلی بروند و نهایت کار به جایی رسید که الان همه توصیه کنندگان خود در تلگرام کانال دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در حال حاضر مشکلاتی در کردستان همانند بیکاری جوانان تحصیلکرده، کولبری، دستفروشی داریم که از دولت انقلابی درخواست داریم که نسبت به این مشکلات توجه داشته باشد و راهکار عملی برای رفع آنها بیندیشد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با پرسون:

بزرگترین پارک آبی غرب کشور در شهرستان دیواندره افتتاح می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نه تنها در مرکز استان کردستان، بلکه در شهرستان‌هایی همانند دیواندره طرح‌های فرهنگی و گردشگری خوبی برای افتتاح داریم که یکی از این طرح‌ها که امروز افتتاح می شود، بزرگترین پارک آبی غرب کشور در دیواندره خواهد بود.

یادداشت/ تغییر مکان نیروهای سنتکام همزمان با تخلیه آمریکا از افغانستان اتفاق می‌افتد که حاکی از جدی بودن ایالات متحده برای تمرکز بر شرق آسیاست و در همین راستا نسبت به تعهداتش برای حفاظت از دول عربی خلیج فارس چندان پایبند نخواهد بود لکن با حضور در اردن و استقرار نیروهایش در مجاورت فلسطین اشغالی، نشان می‌دهد که به تامین امنیت اسرائیل هنوز هم متعهد است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قالب سفری 2 روزه برای افتتاح برخی از طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و گردشگری وارد فرودگاه سنندج شد.

یادداشت/ آنچه از دو دوره فعالیت سیاسی کریم سنجابی برجای مانده، عرق و تعصب او به ایران و اهتمام او در راه رشد و بالندگی مام میهن بوده است.

یادداشت/ جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر مشی کاملا تحریک‌آمیزی را در خصوص کشورهای منطقه پیشه کرده که بارها در خصوص اقداماتش توسط کانال‌های محرمانه هشدارهای لازم را دریافت کرده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

مرز باشماق مریوان بر روی مسافران بسته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته و در راستای محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان، این مرز تا اطلاع بعدی به روی مسافران بسته بوده و تردد در آن ممنوع است.

یادداشت میهمان؛

جناب «روحانی» خسته نباشید!

خسته نباشید که در این ۸ سال بیشترین سهم اختلاس و رانت و دزدی به دولت جنابعالی تعلق داشت ـ چه چمدان‌های پر از بیت‌المالی که به مقصد کانادا بسته نشد؛ آقایان و آقازاده‌هایی که غره به مقام پدر و برادرانشان شدند و دست در جیب مردم کردند.