کردستان

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با پرسون:

اقشار کم‌ درآمد در سال‌های اخیر بیشترین آسیب را از مشکلات اقتصادی دیدند

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در چند سال اخیر همه به عینه شاهد مشکلات اقتصادی بسیاری در جامعه بودیم که در این بین اقشار کم‌ درآمد و آسیب‌پذیر بیشترین لطمات را از این وضعیت دیدند؛ بنابراین همه امید ملت ایران برای برون رفت از این وضعیت، دولت سیزدهم و کابینه انقلابی آن است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس دلتا کرونا در برخی مناطق کشور، احتمال اوج گیری دوباره کرونا تا اواخر تیرماه این استان را تهدید می‌کند.

ماموستا ایزدی؛ عالم اهل سنت کردستان در گفتگو با پرسون:

سرمایه‌‎گذاری فرهنگی برای نسل جوان یکی از ضرورت‌هاست

عالم اهل سنت کردستان گفت: در این سالها که نسل جوان مسلمان زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی و عقیدتی است، بهترین و کاملترین ماوا و سنگر برای در امان بودن وی از این تهاجمات، حضور در عرصه‌های فرهنگی و دینی است، بنابراین هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، باز هم کم است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن ۴ کولبر طی دو هفته اخیر، اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری ها و اعلام اینکه دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نخواهیم بود، ۴ جوانی که میانگین سنی آنها ۳۰ سال بود به ضرب گلوله سربازان هنگ مرزی کشته شدند.
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال پنج هزار و ۸۲۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

یک کارشناس تغذیه گفت: افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات در چنین شرایط سخت اقتصادی و از سوی دیگر استفاده از شیرخشک در تهیه ماست، شیر، دوغ و... همه نشان می‌دهند که سلامت جامعه براس سوادگران این عرصه هیچ اهمیتی ندارد.

پرسون از نقض اصل 30 قانون اساسی گزارش می‌دهد؛

آموزش و پرورش مجانی با اشانتیون شهریه/ کمک‌های اجباری در مدارس دولتی

به جز وجه نقدی که از دانش‌آموزان تحت عنوان کمک به مدرسه دریافت می‌شود حتی ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی همانند برگ A4، پوشه و گیره و... نیز باید توسط خود اولیا دانش‌آموزان تهیه شود و این تخلفات کاملا با اصل 30 قانون اساسی منافات دارد، ولی کو گوش شنوا!.

یادداشت/ قطعی برق عمدتا در مناطق جنوبی و شیعه نشین اتفاق می‌افتد و وضعیت مناطق کردی و سنی نشین در این زمینه بسیار بهتر است‌ و در نتیجه تحلیل ایجاد نارضایتی از اصل حکومت در میان اکثریت شیعه را به اذهان مبادرت می کند.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از روز یکشنبه هفته آینده شاهد افزایش دمای هوای استان هستیم و به طور میانگین حدود سه درجه سانتی گراد دما افزایش می‌یابد.

حفظ مراتع و جنگل‌های استان برای کمک به اکوسیستم و جلوگیری از نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری با رعایت‌های ساده می‌تواند کمک شایانی به طبیعت کردستان داشته باشد.

رییس فوریتهای پزشکی و اورژانس سقز گفت: انفجار سیلندر گاز مایع در اثر نشتی و ریزش آوار در یک واحد مسکونی باعث کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۱۰ نفر در شهرک صنعتی قهرآباد حومه سقز شد.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه در کردستان در گفت وگو با پرسون:

تنوع قومیتی و مذهبی برای هر دولتی یک فرصت بدیل است

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه در کردستان گفت: برخی معتقدند که تنوع قومیتی و مذهبی برای هر دولتی یک تهدید است که این تِزی کاملا اشتباه و احساسی است، تنوع قومیت ها و مذاهب در هر کشوری می‌تواند به یک فرصت بدیل تبدیل شود
شاید مراد از «تیر» در «تیرگان»، تیر و پیکان آرش کمان‌گیر هم بوده باشد یا بعدتر داستان آرش را بر آن بار کرده باشند. در ادبیات معاصر ما «آرش کمانگیر» به خاطر شعر زیبای سیاوش کسرایی ماندگار شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نماینده سازمان بهداشت جهانی و هیات همراه از تجهیزات اختصاص یافته از سوی پروژه بانک جهانی به آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی استان و بیمارستان‌های توحید سنندج و قروه بازدید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

دریافت وجه از دانش‌آموزان تحت عنوان «کمک به‌مدرسه» تخلف است/ حقوق هیچ آموزگاری کم نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طبق بخش‌نامه و دستورالعمل‌های موجود هیچ مرکز آموزشی دولتی حق دریافت وجه تحت عنوان «کمک به مدرسه» را از والدین دانش آموزان ندارد و در صورت مشاهده چنین مواردی با این مدیران و مسئولان این مراکز به شدت برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بنابراین امسال حداکثر برداشت گندم  در کردستان 521 هزار تن می‌باشد که از این مقدار 343 هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری می‌شود.
استاندار کردستان گفت: به عینه شاهد حاشیه‌نشینی در شهر سنندج و حتی دیگر شهرستانهای استان کردستان هستیم که با توجه به اقدامات صورت گرفته بازهم این ناهنجاری اجتماعی و شهرنشینی برطرف نشده است.