کردستان

به همت خیرین کردستانی انجام شد؛

آزادی ۲ زندانی در سنندج

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آزادی دو زندانی جرایم غیرعمد در این استان خبر داد.

معاون حوزه علمیه سفیران بیجار در گفت‌وگو با پرسون:

ناتوانی در حل مشکل آب خوزستان برای دولتمردان مایه سرافکندگی است

معاون آموزش حوزه سفیران هدایت بیجار گفت: مردم خوب و خونگرم خوزستان مردانگی و غیرت خود را در هشت سال جنگ تحمیلی به همه نشان داده‌ اند بنابراین شایسته نیست که مردمان این استان ابتدایی‌ترین نیاز خود، یعنی آب نداشته باشند و این امر برای دولتمردان مایه سرافکندگی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تامین آب و برق یک توقع کوچک از دولتمردان است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تامین آب و برق یک خواسته بزرگ نیست که دولت نتواند آن را برطرف کند، این خواسته مردم یک توقع کوچک از دولتمردان است که انتظار داریم این مشکلات سریعا حل شوند.
یادداشت میهمان؛

معضل اپوزیسیون خارج نشین

آتش انداختن در خرمن قوم‌گرایی همواره یکی از ابزارهای برنده دول متخاصم خارجی بوده و در بزنگاههای حساس با همین حربه امتیازات رنگارنگی را از ما گرفته اند نمونه آن استالین بود که با راه اندازی جریان پیشه‌وری در آذربایجان و جمهوری مهاباد در کردستان امتیاز نفت شمال را از دولت وقت ایران گرفت.
در نامه‌های جداگانه از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی انجام شد؛

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۶ اثر طبیعی به استاندار کردستان

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار کردستان مراتب ثبت ۶ اثر در فهرست میراث طبیعی ملی را ابلاغ کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش ثابت کرد که پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و با حضور موثر خود در حوزه امدادرسانی به هموطنان عزیزمان در جای جای کشور بار دیگر ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌ است.
یادداشت/ طرح اصلی ارتش آزاد این بود که با بروز انفجار و از بین رفتن آمران و مغزهای اصلی امنیتی سوریه، در یک عملیات برق آسا وارد وزارت دفاع شده و این وزارتخانه را به تصرف در بیاورند و عناصر مسلحی که احتمالا مزاحم آنها بودند را خلع سلاح کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خدمت به هم‌نوع و جامعه افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، بنابراین امیدواریم که همه ما بتوانیم در خدمت به دیگران پیشرو باشیم زیرا این کار از تکالیف انسانی ما محسوب می‌شود.
روانپزشک و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با پرسون:

کارتل مواد مخدر برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد سوبسید پرداخت می‌کند

یک روانپزشک و استاد دانشگاه گفت: سیستم و کارتل مواد مخدر در کشور به گونه‌ای سوبسید و یارانه می‌دهد که قیمت انواع مواد مخدر افزایش پیدا نکند تا آمار مصرف کنندگان کاهش نداشته باشند.

موفقیت عراق در حملات گسترده ۴ ماهه پایان جنگ با تجاوزات آمریکا در خلیج فارس و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرباس همراه شد و با توجه به درآمدهای پایین نفتی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، مجموعه سران تهران به این تحلیل رسیدند که دیگر اهداف از پیش تعیین شده محقق نخواهند شد و در نتیجه با مشورت هاشمی رفسنجانی، امام خمینی(ره) در تصمیمی تلخ، اما شجاعانه که حکایت از واقع گرایی ایشان داشت، قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: طبق آخرین برآوردها اسفندماه سال 99 به هر خانوار مرزنشین ساکن در شعاع 20 کیلومتری شهرهای مریوان، سروآباد، بانه و سقز یک میلیون و 924 هزار تومان پرداخت شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

مرگ 4 نفر در جاده سنندج ـ سقز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان از وقوع دو حادثه رانندگی در محور سنندج – سقز و جان باختن چهار نفر و مصدوم شدن چهار نفر دیگر خبرداد.
پرسون از آخرین وضعیت بازداشتی های شورای شهر گزارش می‌دهد:

1000نفر از اعضای شورای شهر پنجم در زندان

دوره پنجم شورا یکی از ادواری بود که با حرف و حدیث‌های زیاد ختم شد. همین چند روز پیش بود که احمد علیرضابیگی؛ نماینده تبریز در مجلس اظهار داشت که یک ‌هزار نفر از اعضای دوره پنجم شوراها زندانی شده‌اند. به نظر این نماینده مجلس، خلا قانونی باعث عدم نظارت صحیح بر شوراها و در نتیجه افزایش تخلفات شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های انتخابات در ایران، سلامت و صحت آن است ولی در کشوری همانند آمریکا که خود را مهد دموکراسی می‌داند هنوز رئیس جمهور سابقش صحت انتخاب کشورش را تایید نکرده است.