امام جمعه شهرستان بیجار:

جهان اسلام بدون «غدیرخم» بی‌هویت خواهد بود

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: اهمیت و جایگاه غدیرخم به حدی والاست که اگر بخواهیم آن را از دین جدا کنیم، دیگر چیز خاصی از اسلام باقی نخواهد ماند.

تصویر جهان اسلام بدون «غدیرخم» بی‌هویت خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، به مناسبت عید سعید غدیرخم امروز در شهرستان بیجار با حضور مردم مسئولان، روحانیون، ورزشکاران و... مراسم جشنی برگزار گردید.

حجت الاسلام علی مرادی؛ امام جمعه شهرستان بیجار در این مراسم جشن در سخنانی اظهار داشت: نباید واقعه بزرگ غدیرخم را تنها مختص به شیعیان دانست، این روز متعلق به کل جهان اسلام است.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: اهمیت و جایگاه غدیرخم به حدی والاست که اگر بخواهیم آن را از دین جدا کنیم، دیگر چیز خاصی از اسلام باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود افزود: غدیر و بحث امامت در قرآن مورد خطاب قرار گرفته است. این رویداد بزرگ تاریخ اسلام با حضور نزدیک به 120 هزار از مسلمین در محل غدیرخم و در زمان حجه الوداع برگزار گردید و این خود محکم‌ترین سند برای این رویداد بزرگ است.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: باید موضوع غدیر توسط علما و اساتید دینی برای نسل‌های جوان بازخوانی شود. در غدیرخم تنها جمله «من کنت مولاه فهذا علی مولا» تنها از زبان رسول اکرم (ص) بیان نگردید، بلکه ایشان در این روز بزرگ خطبه معروف غدیر را بیان کردند که در این خطبه مسایل بسیاری درباره اسلام مطرح گردید.

این استاد حوزه علمیه کردستان افزود: بنابراین باید گفت که امروز برای همه مسلمین چه اهل سنت و چه اهل تشیع روز عید است و در یک کلام می‌توان گفت که عید غدیرخم به معنای واقعی هویت اصلی مسلمین است.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه اظهار داشت: اگر تاریخ رسالت انبیاء الهی را مطالعه کنیم، هیچ رسولی که از طرف خداوند متعال مبعوث شده، بدون جانشین نبوده است، بنابراین رسول اکرم نیز طبق این سنت الهی در روز غدیرخم حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین و نایب بعد از خود انتخاب فرمودند.

راضیه السادات عینی ـ استان کردستان

327542