معاون دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

واکسینه شدن 99 هزار کردستانی در برابر کرونا/ کاهش نگران کننده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با آغاز طرح واکسیناسیون در سطح کشور تاکنون بیش از 99 هزار و 350 نفر از گروه‌های هدف در استان کردستان در قالب نوبت اول در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.
تصویر واکسینه شدن 99 هزار کردستانی در برابر کرونا/ کاهش نگران کننده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، محمدابراهیم قادری؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز طرح واکسیناسیون در سطح کشور تاکنون بیش از 99 هزار و 350 نفر از گروه‌های هدف در استان کردستان در قالب نوبت اول در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در نوبت دوم نیز بیش از 45 هزار نفر تاکنون واکسینه شده‌اند و همچنان این طرح با سرعت بالایی در سطح استان در حال انجام است.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای نظم در انجام واکسیناسیون از گروه‌های هدف درخواست داریم که در زمان و مکان مشخص شده حتما حضور پیدا کنند تا روند واکسینه کردن مردم در برابر ویروس کرونا دچار وقفه نشود.

این مقام درمانی در ادامه سخنان خود به آمار مرگ و میر در کردستان بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: طبق آخرین آمارها از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 1389 نفر در استان کردستان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کردستان، گفت: با کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای کردستان در حال حاضر شهرستان‌های بیجار و سنندج در وضعیت قرمز هستند و با ادامه روند کنونی و عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌های استان دور از انتظار نخواهد بود.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

326457