معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

اهدا اعضای بیمار مرگ مغزی به چند مریض نیازمند پیوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهدا اعضای بیمار مرگ مغزی به چند مریض خبر داد.

تصویر اهدا اعضای بیمار مرگ مغزی به چند مریض نیازمند پیوند

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، صدیق جدیدالاسلام؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در یک حادثه اتومبیل در روستای کروندان از توابع شهرستان دهگلان جوانی به‌نام نریمان سیفی با سن 23 سال دچار مرگ مغزی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: متاسفانه شدت تصادف این مصدوم به حدی بالا بود که سطح هوشیاری وی بسیار پایین بود به نحوی که خانواده مصدوم با اهدا اعضای بیمار خود به دیگر بیماران موافقت کردند.

جدیدالاسلام در ادامه بیان داشت: بدین منظور در سریع‌ترین زمان ممکن بیمار مرگ مغزی برای انجام جداسازی و پیوند اعضای به بیمارستان سینای تهران منتقل گردید و خوشبختانه عمل پیوند اعضای وی به دیگر بیماران با موفقیت انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این بیمار مرگ مغزی با این کار خداپسندانه خود جان چندین مریض بدحال را از مرگ حمتی نجات داد.

جدید الاسلام در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در طول 10 سال گذشته تاکنون 44 مورد اهدای عضو در کردستان انجام شده است، اظهار داشت: طبق آمارهای موجود در بحث اهدا حضور کردستان از استان‌های برتر کشور محسوب می‌گردد.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

326525