مشروح اخبار

کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پرسون:

ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت، عامل اقتصاد آشفته کشور

نوع اداره اقتصاد کشور توسط دولت فعلی منجر به بروز گرانی‌ها و نوسانات موجود در اقتصاد کشور شده است که بخشی از آن مربوط به ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است یعنی کسانی که متصدی امور اقتصادی در دولت هستند نظرات متفاوتی درمورد نحوه اداره اقتصاد کشور دارند. متأسفانه هماهنگی‌های فرابخشی و میان‌بخشی در دولت صورت نمی‌گیرد و هر کدام از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌هایی که معاونت رئیس‌جمهور را دارند به حالت ملوک الطوایفی عمل کرده و روی نظرات خود پافشاری می‌کنند و خروجی آن اقتصاد آشفته کشور است.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اتکا به ظرفیت‌های داخلی عامل اقتدار کشور

مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مردم باید با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور، این ظرفیت‌ها را به قدرت تبدیل کنند و این قدرت را عامل اقتدار کشور کنند تا از زاویه مقتدرانه وارد تعامل با بقیه کشورهای دنیا شویم چرا که وقتی کشوری قدرت تولید نکند زیردست سایر کشورهای جهان خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ترامپ انتخابات را به جمهوری‌خواهان باخت

ترامپ در این دوره از انتخابات به جمهوری‌خواهان باخت نه به دموکرات‌ها و اگر در ایالات آریزونا، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و جورجیا، جمهوری‌خواهان به صورت مطلق از ترامپ حمایت می‌کردند قطعاً ترامپ می‌توانست بایدن را در آن ایالات شکست دهد. از طرف دیگر بخشی از جمهوری‌خواهان سنتی که در سال 2016 به ترامپ رأی داده بودند نیز این بار نه تنها رأی خود را به نفع ترامپ به گردش در نیاوردند بلکه به نفع بایدن به گردش درآوردند.
رئیس‌جمهور گفت: هدف اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی‌گری‌های دولت توسعه دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت و رونق تولید استوار است.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

توانمندسازی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی

تجربه تاریخی کشور ما خصوصاً پس از انقلاب نشان می‌دهد که هرگاه ایران با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، به اراده نیروی انسانی و ظرفیت‌های درونی خود تکیه کرده است موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و توانسته قله‌های پیشرفت را طی کند.
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پرسون:

گرانی و شرایط بازار در دستور کار مجلس است

مجلس و کمیسیون‌های مجلس درصدد تأمین مصوبه‌ای هستند که بتواند راهگشا باشد و طرحی را نیز در مجلس تصویب کرده‌اند و به شورای نگهبان فرستاده‌اند. بر اساس این طرح دولت ملزم است در شش ماهه دوم سال برای دهک‌های پایین برای ۴۰ میلیون نفر، ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۰ میلیون نفر، ماهانه ۶۰ هزار تومان برای تأمین چند قلم کالای اساسی و نیاز ضروری روزانه اختصاص دهد.
رئیس‌جمهوری از تصمیم کلی برای ایجاد محدودیت سراسری از ابتدای آذرماه خبر داد و گفت: از اول آذر این طرح برای کل کشور اجرایی می‌شود و هفتگی بررسی می‌شود و هر شهری بنا به ویژگی‌هایی مقرراتی برایش تعیین می‌شود.
رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی در گفت‌وگو با پرسون؛

پایه سبک زندگی ایرانی اسلامی، راستگویی است

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی بیان کرد: فضای مجازی سبب تغییر ارتباطات سبک زندگی گشته اما خلق و خو افراد تغییر نکرده است. در حال حاضر سبک زندگی مردم ایران اسلامی نیست.

کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

افکار عمومی در آمریکا بر علیه ترامپ است

با توجه به جو موجود در آمریکا و افکار عمومی که علیه ترامپ شکل گرفته، بعید به نظر می‌رسد که ترامپ بتواند از حیث حقوقی برنده شود. از این رو جمهوری‌خواهان در تلاش هستند که ترامپ را متقاعد به کناره‌گیری کنند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با پرسون:

همکاری هدفمند سه قوه، تنها راه حل معضل بیکاری در کشور

متأسفانه در حال حاضر تحولی در امر اشتغال نمی‌بینیم و اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه همکاری مشخص، روشن و راهگشایی داشته باشند و در رویکردهای به کارگرفته شده در حل معضل بیکاری تجدید نظر اساسی کنند، می‌توان آینده روشنی برای اشتغال جوانان تصور کرد.
وزیر کشور با اشاره به برگزاری همزمان ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان در خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: همه مقدمات برگزاری انتخابات باید بر اساس برنامه و زمان بندی دقیق قانونی فراهم شود.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

رسوایی جهانی آمریکا در انتخابات 2020

انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا برای این کشور یک رسوایی جهانی بود و رفتار ترامپ که نشأت گرفته از یک سیاست و دکترین خاص می‌باشد و آن اصل «نه به باخت» است منجر به این رسوایی شد و نشان داد در باطن ادعای پوشالی کشور آمریکا فقط منافع شخصی یکسری افراد و گروه‌های مرتبط با آن‌ها مهم است و از شعارهای دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان برای اثر گذاشتن در کشورهای دیگر و توسعه طلبی استفاده می‌کنند.
کارشناس آمریکا در گفتگو با پرسون:

کار سخت بایدن در مدیریت سلسله بحران‌های آمریکا

بازتعریف ساختار آمریکا و گذار از بحران‌های آمریکا کار آسانی نیست که دولت بایدن بخواهد انجام دهد و نکته قابل توجه این است که هنوز دوران ریاست جمهوری ترامپ تمام نشده و ترامپ به صورت رسمی تا دو ماه دیگر رئیس جمهور آمریکاست و بسیاری از رسانه‌های آمریکایی تحلیل کرده‌اند که ترامپ به علت شکست در انتخابات، انتقام سختی از دولت بعدی آمریکا خواهد گرفت یعنی طی دو ماه آینده مؤلفه‌های بحران در آمریکا را تقویت خواهد کرد.
سازمان آگهی های پرسون