مشروح اخبار

تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ترامپ به دنبال احقاق حق خود در کف خیابان‌های آمریکا

وقتی ترامپ اوضاع نظرسنجی‌های قبل از انتخابات را دید، تصمیم گرفت که این بدنه را پای صندوق رأی بیاورد و اگر از طریق صندوق رأی نتواند به نتیجه برسد این بدنه افراطی نژادپرست را به عنوان اهرم فشار علیه ساختار قرار دهد تا بتواند در کاخ سفید باقی بماند. هدف اصلی ترامپ این است که در کف خیابان‌های آمریکا نتیجه انتخابات را تغییر دهد و به تعبیری حق خود را از طریق ایجاد آشوب در خیابان‌ها بگیرد.
معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

اجرای طرح مبارزه با کرونا نیازمند همکاری مردم است

اگر مشاغل و ادارات حتی صد در صد تعطیل باشند ولی مردم مسافرت‌ها و دورهمی‌های خود را تعطیل نکنند، از تأثیرات طرح مبارزه با کرونا و محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.
رئیس‌جمهور گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا جلسات بالای ۱۵ نفر نباید در شرایط قرمز برگزار شود و این دستورالعملی است که در قرارگاه مرکزی مورد نظر قرار گرفته و جزو مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است و به‌عنوان قانون لازم الاجرا است.
پرسون گزارش می دهد؛ از تجاوز به کودکان کار تا سکوت مسئولین

هیس...کودک کار گریه نمی کند!

یک جامعه شناس گفت: وقتی کودک کاری مورد آزار جنسی قرار گیرد ترس او از این موصوع ریخته می شود و با نگاه کینه و انتقام از جامعه رشد می کند.
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با پرسون:

دسترسی به واکسن ایرانی کرونا تا مهر 1400

با توجه به مراحل تولید واکسن و روند تولید واکسن‎های ایرانی احتمالاً تا پایان سال جاری، فازهای انسانی کاملاً شروع شود و براساس پیش‌بینی‌ها تا شهریور یا مهر سال آینده واکسن ایران در دسترس قرار بگیرد.
وزیر صنعت با اشاره به دو شرط عرضه خودرو در بورس و تامین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه از بورس گفت: تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زا و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است.
کارشناس منطقه غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

رفتار سازمان ملل متحد درمورد یمن یک رفتار تشریفاتی است

رفتار سازمان ملل متحد، شورای امنیت، یونیسف و سازمان‌های حقوق بشری در مورد یمن یک رفتار بسیار تشریفاتی و بیش‌تر رفع تکلیف بوده است. البته تاریخ سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر، شورای امنیت، سازمان ملل، اتحادیه عرب، سازمان رهبران عربی و سازمان همکاری اسلامی تاریخ‌های پر از بیانیه‌های تکراری و بدون ضمانت اجرایی و بی خاصیت است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه تجارت و ترانزیت یکی از ضرورت های شکوفایی اقتصادی کشور است از این رو در دولت تدبیر و امید گسترش ظرفیت راه های ترانزیتی و توسعه شبکه ریلی به صورت ویژه در دستور کار بوده و تا آخرین روز کاری دولت هم این روند تداوم دارد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

قرار گرفتن 8 واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای سازمان بهداشت جهانی

8 واکسن ایرانی در فهرست سازمان بهداشت جهانی به عنوان کاندیداهای واکسن کووید 19 قرار گرفته‌اند و ۸ واکسن ایرانی دیگر نیز در آستانه ورود به این فهرست هستند. این واکسن ها نیازمند ورود به فاز مطالعات بالینی هستند و برای دو مورد، مطالعات بالینی و انسانی طراحی شده است که در آستانه صدور مجوز از کمیته اخلاق برای شروع مطالعات انسانی هستند و پس از انجام مطالعات انسانی و تأیید نهایی توسط سازمان غذا و دارو، به تولید انبوه خواهند رسید و در اختیار هموطنان عزیزمان قرار خواهند گرفت.
کارشناس مسائل یمن در گفتگو با پرسون:

پایان نزدیک آرزوهای عربستان در یمن

تصرف منطقه معرب به عنوان آخرین پایگاه اعتلاف سعودی- اماراتی- آمریکایی در منطقه شمالی یمن توسط ارتش یمن، به معنای پایان تمام آرزوهای عربستان بود چرا که در این منطقه میادین نفتی بسیار زیادی وجود دارد و عملاً انرژی یمن هم به دست دولت نجات ملی افتاد. از طرفی شکستن پیمان الحدیده از سوی سعودی‌ها و  کارشکنی عربستان در زمینه‌های مختلف نشان‌دهنده این است که قدرت عربستان لحظه به لحظه کم‌تر می‌شود و این به خاطر قدرت انصارالله، قدرت ارتش یمن و قدرت دولت مستقر صنعا است.
معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

همکاری نظامی ایران و عراق بازدارنده رشد و تحرک تروریست‌ها در منطقه

دوره مبارزه با تروریسم و داعش دوره‌ای بود که به همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور ایران و عراق سرعت بخشید و این همکاری‌ها تعمیق پیدا کرد. تبادل سیاست و تجربیات نظامی و امنیتی سبب می‌شود اجازه رشد و تحرک مجدد تروریست‌ها را در منطقه ندهیم. از طرف دیگر این همکاری می‌تواند مانع ورود و نفوذ عناصر تروریستی از مرزهای کشور شود و همچنین به حل کردن اساسی و بنیادی مسئله تروریسم در منطقه کمک خواهد کرد.
رییس جمهوری با بیان اینکه سیاسیون و صاحبان تریبون‌ها عرصه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم را به میدان کشکمش‌های سیاسی تبدیل نکنند، گفت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در مسیر خدمت به سلامت مردم، اجازه نداده‌اند این کشمکش‌ها و حاشیه پردازی‌ها مسیر خدمت را مختل کند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: بودجه چوب ادب سیاستمدارانی است که تنها شعار می دهند. منابع و مصارف در بودجه کشور موضوعی واقعی است و باید با آن منطقی برخورد کرد. متاسفانه برخی مسائلی که در حال حاضر عنوان می شود با ده برابر بودجه کنونی نیز نمی‌توان به آن حرف ها جامه عمل پوشاند.
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پرسون:

ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت، عامل اقتصاد آشفته کشور

نوع اداره اقتصاد کشور توسط دولت فعلی منجر به بروز گرانی‌ها و نوسانات موجود در اقتصاد کشور شده است که بخشی از آن مربوط به ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است یعنی کسانی که متصدی امور اقتصادی در دولت هستند نظرات متفاوتی درمورد نحوه اداره اقتصاد کشور دارند. متأسفانه هماهنگی‌های فرابخشی و میان‌بخشی در دولت صورت نمی‌گیرد و هر کدام از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌هایی که معاونت رئیس‌جمهور را دارند به حالت ملوک الطوایفی عمل کرده و روی نظرات خود پافشاری می‌کنند و خروجی آن اقتصاد آشفته کشور است.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اتکا به ظرفیت‌های داخلی عامل اقتدار کشور

مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مردم باید با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور، این ظرفیت‌ها را به قدرت تبدیل کنند و این قدرت را عامل اقتدار کشور کنند تا از زاویه مقتدرانه وارد تعامل با بقیه کشورهای دنیا شویم چرا که وقتی کشوری قدرت تولید نکند زیردست سایر کشورهای جهان خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ترامپ انتخابات را به جمهوری‌خواهان باخت

ترامپ در این دوره از انتخابات به جمهوری‌خواهان باخت نه به دموکرات‌ها و اگر در ایالات آریزونا، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و جورجیا، جمهوری‌خواهان به صورت مطلق از ترامپ حمایت می‌کردند قطعاً ترامپ می‌توانست بایدن را در آن ایالات شکست دهد. از طرف دیگر بخشی از جمهوری‌خواهان سنتی که در سال 2016 به ترامپ رأی داده بودند نیز این بار نه تنها رأی خود را به نفع ترامپ به گردش در نیاوردند بلکه به نفع بایدن به گردش درآوردند.
سازمان آگهی های پرسون