مجازات به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: کسانی که اتباع را به کارگیری می‌کنند یا اینکه املاکی را در اختیار آن‌ها می‌گذارند این است که اقدام آن‌ها مجرمانه بوده و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
تصویر مجازات به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز

به گزارش سایت خبری پرسون، جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: کسانی که اتباع را به کارگیری می‌کنند یا اینکه املاکی را در اختیار آن‌ها می‌گذارند این است که اقدام آن‌ها مجرمانه بوده و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

سردار قاسم رضایی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج افزود: همه مرزهای کشور ما ملی است و همه ما ایرانیان در هر کجای ایران نسبت به مرزها هم وظیفه و هم حق داریم.

وی با اشاره به مرزهای مشترک با دو کشور پاکستان و افغانستان، اظهارکرد: اقدام به انسداد مرزها برای مقابله با جرائمی ازجمله مواد مخدر در مرزها با قرارگاه مرصاد، قرارگاه رسول اکرم و قرارگاهی که اکنون سپاه و ارتش هم در آن با ما همکاری دارند در حال انجام است.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور به همکاری دولت با پلیس در زمینه انسداد و ساماندهی مرزها اشاره و خاطرنشان کرد: دولت اعتباراتی را در خصوص تقویت انسداد مرزها مصوب کرده و کارها نیز اکنون خوب پیش می‌رود اما آنچه که نیاز است باید برابر پروتکل‌های مرزی که تعریف شده مرزبان‌های هر دو کشور چه ایران و افغانستان و چه ایران و پاکستان از مرزهای خود مراقبت کنند.

سردار رضایی تصریح کرد: انتظار ما این است که هم حاکمان فعلی افغانستان و هم دولت پاکستان مراقبت کنند و وظایف مرزبانی خود را بر اساس پروتکل‌ها انجام دهند هر چند ما در انسداد مرزها در حال کار هستیم ولی اصلی‌ترین وظیفه بر اساس پروتکل‌ها بر عهده کشور همسایه است که مدیریت لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و ذاتی مرزبانی پاکستان کنترل و مدیریت مرزهای خود است، ادامه داد: معنا ندارد که در بعضی از مرزهای مشترک ما با پاکستان مواد مخدر وارد شود، مواد مخدری که تولید آن در افغانستان است اما از پاکستان وارد می‌شود لذا مرزبانی پاکستان باید در این زمینه و همچنین ورود اتباع غیر مجاز به کشور ما پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: همسایگان ما باید وظیفه خود را در مرزهای مشترک انجام دهند همان گونه که ما کنترل می‌کنیم تا تردد غیر مجازی و یا محموله غیر مجاز به سمت آنها نرود آنها هم باید همین کار را انجام دهند کار باید از طریق پایانه‌ها و گذرگاه‌های مرزی باشد که بر اساس پروتکل‌های گمرکی صورت می‌گیرد.

جانشین فراجا گفت: البته پاکستان نسبت به دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و انسداد را دنبال و مراکزی را نیز ایجاد کرده‌اند اما هنوز در بعضی از مناطق ورود اشرار و تروریست‌ها را شاهد هستیم انتظار ما این است که حاکمان فعلی در مرزهای شرقی بیشتر مراقبت کنند.

سردار رضایی افزود: ورود و حضور اتباع غیر مجاز در هر کشوری از جهان جرم به شمار می‌رود، در کشور ما نیز حضور آنان جرم است.

وی تصریح کرد: در همین خصوص با دولت و حاکمان فعلی افغانستان صحبت کردیم. بخشی از اتباع خود معرف بوده و در حال برگشتن به کشور خودشان هستند برخی هم هنوز مقررات ما به گوششان نرسیده یا رسیده و عمل نمی‌کنند. آنها باید دقت کنند که این کار مجرمانه است و باید خود را به مجموعه انتظامی معرفی کنند تا زمینه برگشت آنها فراهم شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور در پایان بیان کرد: توصیه من به کسانی که اتباع را به کارگیری می‌کنند یا اینکه املاکی را در اختیار آنها می‌گذارند این است که اقدام آنها مجرمانه بوده و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت لذا خود را گرفتار جرائم نکنند.

منبع: ایسنا

790007

سازمان آگهی های پرسون