تشدید بارش‌ها در نوار شمالی کشور

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه‌ بارشی‌ در نوار شمالی‌ کشور فعال است.
تصویر تشدید بارش‌ها در نوار شمالی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، در برخی‌ مناطق‌ شمال غرب‌، دامنه‌ های جنوبی‌ البرز و شمال شرق‌ افزایش‌ ابر گاهی‌ رگبار ورعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌ بینی‌ می‌ شود همچنین‌ با تقویت‌ جریانات‌ شمالی‌ به‌ غرب‌ سواحل‌ دریای خزر بارش‌ باران در مازندران، گیلان تشدید می‌ شود و بارش‌ باران و برف‌ در ارتفاعات‌ البرز غربی‌، اردبیل‌ و شمال آذربایجان شرقی‌ رخ‌ می‌ دهد.

سه‌ شنبه‌ این‌ وضعیت‌ در نوار شمالی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و علاوه بر آن در دامنه‌ های زاگرس‌ مرکزی واقع‌ در غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور نیز افزایش‌ ابر، وزش‌ باد شدید گاهی‌ رگبار پراکنده پیش‌ بینی‌ می‌ شود. طی‌ این‌ روز افزایش‌ وزش‌ باد در مناطقی‌ از مرکز، شرق‌ و شمال شرق‌ روی می‌ دهد.

چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ در غرب‌ سواحل‌ دریای خزر، دامنه‌ های جنوبی‌ البرز شامل‌ استانهای قزوین‌، البرزو تهران، دامنه‌ های زاگرس‌ واقع‌ در شمال استانهای همدان و مرکزی ابرناکی‌ گاهی‌ رگبارورعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید، در شمال غرب‌ کشور و ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ باران وبرف‌ پیش‌ بینی‌ می‌ شود.

در ضمن‌ طی‌ این‌ روز این‌ سامانه‌ در جنوب‌ غرب‌، جنوب‌، مرکز و شرق‌ کشور نیز فعال می‌ باشد و سبب‌ افزایش‌ ابر و وزش‌ باد گاهی‌ رگبارورعدوبرق‌ بویژه در شمال استانهای بوشهر، فارس‌ و کرمان می‌ شود. جمعه‌ در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر و در استانهای واقع‌ در شمال شرق‌ ابرناکی‌ و رگبارورعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌ بینی‌ می‌ شود و اوایل‌ شب‌ این‌ موج‌ از شمال شرق‌ کشور خارج‌ می‌ شود. همچنین‌ در جنوب‌ غرب‌ و جنوب‌ کشور رگبار پراکنده رخ‌ می‌ دهد.

شنبه‌ هفته آینده با نفوذ جریانات‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر ابرناکی‌ وبارش‌ در اردبیل‌، گیلان و مازندران آغاز می‌ شود و همچنین‌ با گذر امواج‌ تراز میانی‌ از غرب‌ کشور در مناطقی‌ از نوار غربی‌ و جنوب‌ ابرناکی‌ و رگبارورعدوبرق‌ پیش‌ بینی‌ می‌ شود.

قابل‌ ذکر است‌ از امروز تا چهارشنبه‌ کاهش‌ دما به‌ طور میانگین‌ بین‌ 7 تا لای‌ درجه‌ در نیمه‌ شمالی‌ کشور روی خواهد داد و بارش‌ در نقاط‌ سردسیر شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ رشته‌ کوه البرز به‌ صورت‌ برف‌ خواهد بود. دریای خزر تا روز چهارشنبه‌ و خلیج‌ فارس‌ دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ مواج‌ است.

منبع: تسنیم

790022

سازمان آگهی های پرسون