مشروح اخبار

در جلسه فوق العاده هیات وزیران مطرح شد؛

دستور روحانی برای مقابله با اقدامات ناامن کننده

رییس جمهوری ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه دکتر محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما بیش از چهار دهه است که با این ضایعه‌ها روبه رو بوده‌اند و این بار به دشمنان ثابت می‌کنند شهادت شهید محسن «فخری‌زاده» پنجره‌ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون:

تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی آثار منفی گذاشته است

متأسفانه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‎ای که با آن مواجه هستیم به روابط تجاری و اقتصادی، حمل و نقل بین المللی و مبادلات مالی ما آسیب وارد کرده است و از آثار منفی تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی است.
کارشناس بین‌الملل و تحلیلگر مسائل افغانستان در گفتگو با پرسون:

تداوم ناامنی افغانستان در دولت بایدن

راهبرد ایالات متحده آمریکا در افغانستان بعد از ۱۱ سپتامبر، راهبرد ثابتی بوده است و با جابجایی رؤسای جمهور فقط نام راهبردها عوض می‌شود ولی در عمل هدف تداوم سلطه آمریکا و تداوم حضور آمریکا در افغانستان است. پیش‌بینی می‌شود که در دولت بایدن وضعیت امنیتی افغانستان، متشنج‌تر شود. آمریکا و مخصوصاً سازمان سیا به سمت رشد تروریست و رشد مواد مخدر در افغانستان حرکت خواهد کرد تا بتوانند نفوذ و سلطه خود و ناامنی را در افغانستان تداوم ببخشند.
رئیس مرکز ارتباطات وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

واکسن ایرانی کرونا در جمع کاندیداهای سازمان بهداشت جهانی

8 مورد از واکسن‌های ایرانی کرونا در فهرست نامزدهای واکسن سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند و با توجه به این‌که بعضی از آن‌ها وارد فاز مطالعات پیش بالینی و مطالعات حیوانی شده‌اند و این مرحله را نیز پشت سر گذاشته‌اند، امیدوراریم حداقل دو مؤسسه یا گروه تحقیقاتی در روزهای آتی مجوز کمیته اخلاق را برای ورود به مرحله آزمایشات انسانی دریافت کنند.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گقت: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم.
رییس جمهوری در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.
کارشناس بهداشت و اپیدمیولوژیست در گفتگو با پرسون:

همکاری مردم و مدیریت همه جانبه دولت شرط قطع زنجیره کرونا

برای قطع زنجیره مرگبار ویروس کرونا یکسری وظایف مثل شستن دست‌ها، لمس نکردن صورت و شرکت نکردن در اجتماعات بر عهده مردم است و یکسری وظایف مانند ایجاد نقاهتگاه، بیماریابی و جداسازی بیماران و ردیابی تماس‌ها، اعمال محدودیت‌ها، آموزش درست مردم، ایجاد ادراک خطر مناسب و بسته کامل روش‌های پیشگیرانه بر عهده مسئولین است و تا زمانی که هر دو عنصر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، انتظار نتیجه مثبتی را نخواهیم داشت.
ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور گمانه زنی ها را به سمت تشویش بازار مالی کشید اما از آغاز صبح امروز بازار همانند روزهای قبل به روال عادی ادامه می دهد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترجیح منافع اقتصادی به حقوق بشر

در سیاست خارجی قدرت‌های غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا جایی که تعارض میان منافع و ارزش‌ها وجود داشته باشد، منافع را برمی‌گزینند. در حقیقت وقتی پای منافع اقتصادی در میان باشد عملاً توجهی به حقوق بشر ندارند و تجربه نشان داده است که این کشورها زمانی به مسئله حقوق بشر ورود می‌کنند که پای منافع‌شان در میان نباشد.
رییس جمهوری شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت و تصریح کرد: دشمنان ما بدانند با شهادت امثال شهید فخری زاده نه تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان در ادامه راه این شهید گرانقدر مصمم‌تر خواهد شد.
کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

تشبیه نتانیاهو به هیتلر نشأت گرفته از عملکرد او است

عملکرد نتانیاهو علیه امنیت و ثبات در منطقه، امنیت و آزادی، حقوق اولیه مردم در فلسطین و از همه مهم‌تر اقدامات او در سرزمین‌های اشغالی نسبت به گروه‌ها و احزاب رقیب، از او چهره‌ای ساخته است که به نظر می‌رسد این تطبیق و مقارنه به اتفاقاتی که در طول تاریخ توسط چهره‌هایی مانند هیتلر افتاده، بسیار نزدیک است.
کارشناس مسائل بین‌الملل و تحلیلگر آمریکا در گفتگو با پرسون:

سیستم سیاسی آمریکا در بحران است

نزدیک بودن آرای ترامپ و بایدن نشان‌دهنده یک جامعه دوقطبی است و این یک نقص در دموکراسی غربی است. بنابراین آمریکا باید یک سیستم انتخاباتی جدید به وجود آورد که نزدیک به اجماع باشد در غیر این‌صورت نامزدهای انتخاباتی دائما یکدیگر را متهم می‌کنند همانگونه که ترامپ چهار سال قبل متهم بود که با کمک روسیه روی کار آمده است و بایدن نیز متهم است که با تقلب رئیس جمهور شده است.
هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی جان برکفان؛

روز نیروی دریایی ارتش بر دریادلان آبی رنگ ایران زمین مبارک

هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه ی موشک انداز «پیکان» می باشد. یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

دست‌های پشت پرده مانع خودکفایی بخش کشاورزی

متأسفانه برخی نگاه‌هایی که به خارج از کشور دوخته شده است و برخی دست‌هایی که عامدانه سعی می‌کنند به جای تولید، واردات را تقویت کنند، مانع خودکفایی بخش کشاورزی هستند که امیدواریم برخوردهای دستگاه قضا نقطه پایانی برای این تفکر باشد.
به بهانه درگذشت ستاره دنیای فوتبال؛

اسطوره ای که تاریخ هیچ گاه به خود نخواهد دید

شب گذشته مرگ ناگهانی مارادونا اسطوره دنیای فوتبال، تمام جهان به ویژه طرفداران ورزش محبوب فوتبال را به شوک فرو برد و موجی از احساس غم و تاثر را در فضای مجازی به راه انداخت.
سازمان آگهی های پرسون