کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

افکار عمومی در آمریکا بر علیه ترامپ است

با توجه به جو موجود در آمریکا و افکار عمومی که علیه ترامپ شکل گرفته، بعید به نظر می‌رسد که ترامپ بتواند از حیث حقوقی برنده شود. از این رو جمهوری‌خواهان در تلاش هستند که ترامپ را متقاعد به کناره‌گیری کنند.

علیرضا رضاخواه کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص شکاف اجتماعی و حاشیه‌های متعدد به وجود آمده در آمریکا، تشریح کرد: در اواخر دوره حکومت ترامپ برخوردهای نژادی و شکاف‌ها شدت یافت و از طرف دیگر تقریباً طرفداران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نسبت به ساختار و نظام سیاسی آمریکا ناامید شدند و انتظار می‌رفت که دعوای اصلی بین سندرز و ترامپ به عنوان دو نماینده ضد ساختار باشد و تحلیل بسیاری از کارشناسان این بود که شخصی که نگاه منفی به ساختار سیاسی آمریکا دارد، برنده انتخابات باشد. سندرز به دلیل لابی‌های موجود در حزب دموکرات نتوانست برنده حزبی شود و از طرف دیگر شاهد حضور ترامپ به عنوان نماینده حزب جمهوری‌خواه بودیم.

رضاخواه ادامه داد: حضور ترامپ در دولت طی چهار سال گذشته باعث شد فضای سیاسی- اجتماعی آمریکا به شدت دستخوش شکاف‌های عمیق شود و گسل‌های سیاسی- اجتماعی بسیاری در جامعه آمریکا تشکیل شود.

وی با اشاره به ارسال پرونده تقلب مورد ادعای ترامپ به دیوان عالی آمریکا، اظهار کرد: ترامپ تلاش می‌کند تمام رفتارهای سیاسی رادیکالی را که قرار بود طی چهار سال گذشته انجام دهد، در این مدت کوتاه دو ماهه باقی‌مانده از خود نشان دهد و از سوی دیگر به عنوان یک شخص ضد ساختار بعید است که به راحتی شکست را بپذیرد.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: نظام سیاسی آمریکا نیز برای مقابله با ترامپ دستخوش شکاف شده است به این معنا که جمهوری‌خواهان وزن سیاسی ترامپ را در بدنه و سبد رأی خود بسیار بالا می‌بینند و می‌دانند همراهی نکردن با ترامپ نتیجه خیلی بدی برای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره و در انتخابات بعدی ریاست جمهوری خواهد داشت و این امر سبب شده ترامپ‌ در رفتارهایی که از خود بروز می‌دهد اصطلاحاً دست بالا را داشته باشد

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به جو موجود در آمریکا و افکار عمومی که علیه ترامپ شکل گرفته، بعید به نظر می‌رسد که ترامپ بتواند از حیث حقوقی برنده شود. از این رو جمهوری‌خواهان در تلاش هستند که ترامپ را متقاعد به کناره‌گیری کنند.

علیرضا رضاخواه در پایان گفت: انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا یک ورشکستگی سیاسی برای نظام سیاسی آمریکا به دنبال داشت، نظامی که مدعی بود دقیق است و رفتارها به قدری عاقلانه است که به چنین بحران سیاسی منجر نخواهد شد اما در حال حاضر جامعه جهانی خلاف آن شعارها را مشاهده می‌کند.

210432