روحانی خبر داد:

اجرای محدودیت‌های سراسری از شنبه هفته آینده

رئیس‌جمهوری از تصمیم کلی برای ایجاد محدودیت سراسری از ابتدای آذرماه خبر داد و گفت: از اول آذر این طرح برای کل کشور اجرایی می‌شود و هفتگی بررسی می‌شود و هر شهری بنا به ویژگی‌هایی مقرراتی برایش تعیین می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: نزدیک ۹ ماه است که با معضل شیوه ویروس کرونا رو به رو هستیم و متاسفانه موج جدید این ویروس در جهان ظهور و بروز پیدا کرده و مشکلات زیادی را برای کشورها و مردم ایجاد کرده است. خیلی از دولت‌ها ناچار شدند که محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند، ما هم به همین دلیل در هفته‌های اخیر یکبار در ۴۳ شهرستان و یکبار در ۴۶ شهرستان حدود ۹۰ شهرستان محدودیت زیادی را ایجاد کردیم از هفته پیش در مراکز استان‌ها محدودیت زیادی ایجاد شد.

رییس جمهوری افزود: هدف از این محدودیت‌ها این است که مردم لمس کنند که شرایط فوق العاده است و ما از شرایط عادی عبور کردیم، همه باید کمک کنند که بتوانیم از این مساله با کمترین ضرر عبور کنیم. آنچه مهم است در مرحله اول آموزش است ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چیست، هنوز هم در جامعه افرادی هستند که می‌گویند من علامتی ندارم فقط یه درد عضلانی دارم. باز هم از او می‌پرسند علامتی داری؟ می گوید یه چند روزی است که حس چشایی و بویایی کار نمی‌کند معلوم است آموزش به اندازه کافی به مردم داده نشده است.

روحانی ادامه داد: مردم فکر می‌کنند باید تب شدید داشته باشند فکر می‌کنند در شرایطی باشند مدام سرفه کنند تا احساس کنند این بیماری سراغ آنان آمده است. ما سطح آموزش را باید بالا ببریم دوم این که مردم باید اعتماد صد درصد به ستاد ملی کرونا و قرارگاه داشته باشد این اعتماد هر چه کمتر شود به ضرر ماست.

ادامه دارد...

210462