یادداشت‌ها

رییسی به عنوان مسوول نهایی و اصلی قرار است به زندان برود؟ یا رییس سازمان انرژی اتمی یا وزیر محترم خارجه یا همه اینها؟ قطعا هیچ‌کدام.
وزیر اسبق ارتباطات اعلام کرد: ایران توانست در دولت قبلی با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای مختلف، سهم اقتصاد دیجیتال خود را چهار برابر کند.
پوتین اکنون قطعا به دوران پس از جنگ سرد پایان داده است دورانی که بر این فرض استوار بود که جنگ‌های بزرگ زمینی اروپا برای همیشه از بین رفته‌اند. از تهاجم او کاملا مشخص است که وی علاقه‌ای ندارد که توازن ژئوپولیتیکی را از طریق رعایت یک سرعت هوایی، ارتفاع یا مسیر ثابت را حفظ نماید.
بایدن باید اعلام کند که با تسریع در تولید و صادرات هر چه بیش‌تر نفت آمریکا برای جایگزینی انرژی روسیه، به این چالش عظیم نظم بین المللی پاسخ خواهد داد.
اجاره‌نشینی به افراد این امکان را می‌دهد که بخش بیشتری از درآمدشان را صرف هزینه‌های نیازهای اساسی خود نظیر غذا، درمان یا هزینه‌های ضروری‌تر کنند.
برخلاف بازار خرید و فروش مسکن که خصلت دارایی (علاوه بر خصلت کالایی) بودن مسکن در آن نقش مهمی ایفا می‌کند،‌ بازار اجاره را در تحلیل‌‌‌ها می‌توان بازار مصرف جریان خدمت مسکن برشمرد.
در سال‌های اولیه پس از انقلاب به دلیل عرضه گسترده زمین، نرخ اجاره نشینی از ۱۵‌درصد در سال ۱۳۵۵ به حدود ۱۲‌درصد کاهش یافت و پس از آن این‌درصد افزایشی شد.
صنعت ساخت و تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از معدود صنایعی است که واحدهای تولیدی، علاوه بر تخصص و مهارت با دانش بالا، نیازمند فن‌آوری های جدید نیز می‌باشند.
این جنگ شخص پوتین است؛ او از نسلی از امنیتی های روسیه است که هرگز نتوانستند خود با شکست مسکو در جنگ سرد آشتی دهند./ پوتین و امنیتی های اطراف اش علاقه ای به نوشتن آینده ندارند تنها قصدشان بازنویسی گذشته است.
وجود اصل اصطکاک منابع، پیشی گرفتن شهرنشینی بر شهرسازی غفلت محافل علمی و دانشگاهی از توجه به این رشته نوپا، ناآشنایی اکثر مدیران شهری، جامعه حقوقی و شهرنشینان کشور با این قوانین و مقررات شهری و... از اهمیت بازشناسی و بازتعریف این حقوق و مجموعه قوانین حکایت دارند.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران قوی نیاز به اقتصاد قوی دارد و وزارت صمت موتور محرکه این اقتصاد است و جامعه تولید و تجارت تنها در فضای همدلی و اتحاد و انسجام ملی است که می‌تواند بخش صنعت، معدن و تجارت کشور را به افتخار ملی ایرانیان مبدل کند.
محصول اساسی یک برنامه ریزی خوب، صرفا تدوین و ارایه برنامه نیست، بلکه الگوی منظم، نظام مند، آگاهانه و دور اندیشانه تصمیم‌گیری در اقدام و عمل است.
جنگ اوکراین در کنار تبعات سختی که برای این کشور و روسیه دارد، می‌تواند صادرات مواد خام بسیار حیاتی را دچار اختلال کرده و بر زنجیره‌های بین‌المللی تامین فشار وارد کند.
یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر انتقال امور مدیریتی و اجرایی سازمان‌های مناطق آزاد از رئیس جمهور و هیئت وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی، آن را در تضاد با اسناد و قوانین بالادستی دانست.
مباحثی که اخیرا در مورد بودجه سال آینده مطرح شده، به‌‌‌خصوص مصوبات کمیسیون مجلس و یادداشت وزیر اقتصاد، بار دیگر سازوکار بودجه‌‌‌ریزی در ایران و به‌‌‌خصوص نقش نفت و میزان مداخله دولت در اقتصاد را به صحنه مباحث اقتصادی روز تبدیل کرده است.
نظم جهانی در حال تغییر است و تحولات جاری در اروپا یکی از نشانه‌های آن می‌باشد. تغییر نظم‌های جهانی از ابتدا تا به امروز با تحولات بزرگ و عمدتاً خشن همراه بوده است. قبل از جنگ‌های جهانی اول و دوم نظم چند قطبی (Multipolar) بر مناسبات بین‌المللی حاکم بود و درآن ، چند قدرت به طور همزمان در عرصه بین‌المللی بازی می‌کردند.
در یک دهه گذشته، آمریکایی‌ها به این باور رسیده بودند که قدرت روسیه در تاکتیک‌های ترکیبی جنگ سایبری، کارزارهای انتشار اطلاعات نادرست، عملیات مخفیانه و توانایی روسیه برای مداخله در سیاست داخلی کشورهای دیگر نهفته است.
در حالی که طالبان بر اقتدار خود تاکید می‌ورزیدند مجاهد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که او وزیر موقت وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت جدید است. با سقوط کابل، او از سخنگوی مخفی طولانی مدت بودن یک گروه شورشی به وزیر یک دولت مستقر تبدیل شده بود. معلوم شد که او مردی در سنین میانسالی بوده است.
ما بر اساس مشوق‌‌‌ها و امتیازات درج‌شده در قانون، اقدام به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کردیم.