یادداشت‌ها

محسن حاج محمدی گفت: باید نسبت به اشتغال جوانان اقدام اساسی صورت گیرد و برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری‌های کلان و فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه راکد در سراسر کشور ضروری است.
یکی و شاید مهم‌ترین ویژگی سفر، «گریز» از زندگی روزمره است، گریز از عقلانیت حاکم بر شهر. در سفر، آدم‌ها خود را از نظمی که در دل زندگی روزمره جاری است رها می‌کنند.
امروزه مشخص شده که شناخت. شاخص های زمین شناختی و ژئوفیزیکی و تلاش برای شناخت حالتهای بحرانی (Critical Conditions) می تواند به پیش بینی احتمال رخداد زلزله و خطرهای طبیعی بیانجامد.

یک کارشناس صنعت خودرو در یادداشتی نوشت: سایپا همکاری فنی و تخصصی را با ایران خودرو آغاز خواهد کرد؛ از این رو همکاری این دو خودروساز در دولت سیزدهم را باید به فال نیک گرفت.
«رصد بازی غرب در مذاکرات وین در برهه حساس و سرنوشت ساز کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، خصوصا آنکه متوجه پایان یافتن ابعاد فنی و حقوقی مذاکرات و لزوم اتخاذ تصمیم سیاسی نهایی درآمریکا باشیم.»
اقتصاد ایران پس از چند سال تلاطم ناشی از بحران‌های متعدد و در راس آن تحریم، رشد مثبت، اما ناکافی را در آخرین سال قرن تجربه کرد.
اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۰ متاسفانه حال و روز خوبی نداشت. اغلب شاخص‌‌‌های اقتصاد کلان در این سال از اوضاع بحرانی و نگران‌‌‌کننده حکایت داشتند.
در سال‌های اخیر یکی از عوامل تهدید کننده میراث فرهنگی و آثار هنری در کشور ما، شیوع و بازتولید عقلانیت ابزاری در عرصه فرهنگ است. پدیده‌ای که هر از چند گاهی موجب آسیب یا تخریب میراث و اموال فرهنگی شده و موجی از واکنشهای عمومی را در جامعه موجب می‌گردد.
ما در فرازونشیب‌های انقلاب اسلامی دیدیم جوانان برومند بسیاری را که چگونه برای نائب امام زمان (عج) جان فشانی و اطاعت می کنند. خدا می‌داند آنان که برای نایب امام زمان چنین بی‌تاب و بی‌قرار می‌شوند، برای خود مولا چه جانفشانی ‌کنند!

به کار احترام بگذارید. اگر چنین شد هم کارگر محترم خواهد بود و هم کارفرما، اگر حرمتِ کار مخدوش شود نه کارفرما حرمتی خواهد یافت نه کارگر. نتیجه این احترام متقابل را هم کارفرما خواهد دید در قدم اول و هم کارگر در قدم دوم و در سطح کلان هم همه ملک و ملت از حاصل "کار" بهره خواهند برد.
در واکنش به اظهارات استاندار خراسان شمالی:

حالا به او رو نمی دهید؟

«به این زن ها رو بدی کل کشور را تصرف می کنن!…» سخنان چند روز پیش استاندار خراسان شمالی در حاشیه یک مراسم بود که قبل از سخنرانی رسمی شان در جمع ۷۰ درصدی بانوان از چشم و گوش خبرنگاران پنهان نماند. این گفتمان زن ستیز در فضای مجازی و رسانه ها منتشر و موجب واکنش افکار عمومی به ویژه بانوان شد.
به انگیزه فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج)

حکومت صالحان در زمین

قطعاً یکی از آمادگی‏های مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) احیای حضور انسانی مردم در مساجد است، همانطور که انقلاب اسلامی از مساجد بپاخاست و پیروزی انقلاب نیز مرهون حضور مردم در مساجد است. مساجد تاریخ انقضاء ندارند و تا قیامت تاریخ انقضای آنها باقی است که امیدوارم دلسوزان و وفاداران انقلاب اسلامی نسبت به احیای حضور مردم در مساجد همتی مضاعف داشته باشند. به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و گرامیداشت میلاد امام زمان (عج) مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی تحت عنوان «حکومت صالحان در زمین» چنین آورده است:
در حالی که افکار عمومی در جهان بر اخبار بحران اوکراین متمرکز است، در غرب آسیا، حکام سعودی دست به جنایت تازه ای زدند و در تاریخ 21 اسفند تعداد ۸۱ نفر از منتقدان سنی و شیعه خود را وقیحانه اعدام کردند.

ایران در کوتاه مدت در سرمایه‌گذاری در صنعت گاز با تکیه بر ذخایر عظیم گازی خود می‌تواند خلأ ناشی از تحریم روسیه را با منابع ثابت و پایان ناپذیر خود پر کند.
کارنامه مسکن ۱۴۰۰ گویای واقعیت مسکن ۱۴۰۱ است. بازار مسکن در سال آینده دو قفل اصلی دارد که برای باز شدن آن لازم است تکلیف یک عامل خارجی (متغیر برون‌‌‌زا) روشن شود.
در آستانه سال نو انتظار می‌رفت مذاکرات وین به نتیجه برسد و پس از سال‌ها، مردم نوروز بدون تحریم را جشن بگیرند و شور و نشاطی در جامعه ایجاد شود. این انتظار البته کاملا بجاست.
بازار مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهای اقتصادی است که در طول‌‌‌ سال‌های گذشته تاکنون تاوان سیاستگذاری‌‌‌های نادرست را متحمل شده است.
طبیعی است که آمریکا و اروپا در زمینه برجام تلاش کنند که هم با ایران و هم با روسیه در تماس باشند و روسیه را قانع کنند که از درخواست‌هایش چشم‌پوشی کند.