گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

روند ثبت‌نام قطعی زائران حج تمتع سال جاری از فردا آغاز می‌شود که با توجه به محدودیت عربستان، افراد زیر ۶۵ سال به حج مشرف می‌شوند. همچنین گذرنامه حجاج باید تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری معتبر باشد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری شب‌های فرهنگی با محوریت ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور خبر داد.
رایزن سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به همراه دبیر دوم و سوم سفارت این کشور با علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و در خصوص سازوکارهای توسعه و تسهیل همکاری های دو کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ به پایان رسید اما بلافاصله ماه رمضان آغاز شد حالا با پایان یافتن این ماه و آغاز تعطیلات عیدفطر موج دیگری از سفرها در پیش است با این امید که مشکلات سفرهای نوروز تکرار نشود.

قوه قضائیه به مسافران عازم ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی توصیه کرد که قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری با سفارت جمهوری اسلامی ایران و سرکنسولگری‌ها مشورت کنند.
جاده‌ها و مسیرهایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که عبور از آن‌ها خطرات فراوان دارد و گاهی آن‌قدر کشته می‌دهند که به جاده مرگ معروف می‌شوند!
به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف اطعام 100هزار هموطنان روزه دار و مومن مناطق کمتر برخوردار کشور، گروه مالی گردشگری نسبت به تامین 10 هزار بسته سبد مواد غذایی اقدام کرده که توسط بنیاد نیکوکاری یاس توزیع آغاز شده است.
برای اجرای «گردشگری تعالی‌بخش» سعی می‌شود از امکانات و زیرساخت‌های منطقه، از جمله استانداری یا دیگر دستگاه‌ها که سفر را ارزان و پرمحتوا می‌کند نیزاستفاده شود.
معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پروازهای حج تمتع از نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.
اخیرا مسئولین با توجه به افزایش بی‌رویه «جمع کردن‌ها و رفتن‌ها» (مهاجرت و مسافرت های فراوان و بی گدار)، سراسیمه احساس خطر کرده‌اند و با این جو زدگی، درصدد «کامبک» و جبران مافات افتاده‌اند.

ماه رمضان در ترکیه فرصت خوبی برای سفر به این کشور و دیدن سنت‌های اهالی‌اش است. ما هم در ایران سنت‌های مشابهی داریم و حال‌وهوای رمضان را تجربه کرده‌ایم، ولی دیدن سنت‌های مسلمانان کشورهای دیگر هم می‌تواند جذاب باشد.
۱۰ گزینه اول توریست‌های جهان برای مسافرت خارجی مشخص شد. یک موتور جست‌وجوی اینترنتی با انتشار گزارشی از «کشورهایی که با بیشترین کلیک از سوی متقاضیان سفر روبه‌رو شدند» اعلام کرد: ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی، گزینه‌های اصلی توریست‌ها هستند. در صدر این فهرست نام کشوری دیده می‌شود که ارزش پول ملی آن در سال گذشته سقوط شدیدی را در برابر دلار تجربه کرد.