گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

کارشناس اقتصاد گردشگری گفت: صنعت گردشگری در هر نوع اعم از فرهنگی، سلامت، تاریخی و دریایی باعث افزایش درآمد و اشتغال می‌شود بنابراین وقتی گردشگری دریایی توسعه پیدا ‎کند تعداد شاغلین نیز توسعه پیدا خواهد کرد.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: در سفرهای داخلی شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها هستیم که عامل آن را باید در تغییر فرهنگ سفر مردم جست‌وجو کرد، یعنی اگر سابق بر این مردم به شهر دیگری برای دیدن اقوام سفر می‌کردند و در خانه آن‌ها می‌ماندند، اکنون به خاطر ملاحظات کرونا، ترجیح می‌دهند در مکان مستقل دیگری اقامت داشته باشند.

میانگین نرخ سفر هوایی عراق درحال حاضر بیش از ۱۰ میلیون تومان و سفر زمینی در حدود پنج‌و نیم میلیون تومان است، اما سازمان حج و زیارت به تازگی طرح «سفر ارزان‌ قیمت عراق» را به اجرا گذاشته که قیمت آن به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد.
با افزایش موج گرما در سراسر اروپا، یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم در بستر خشک‌شده یک رودخانه در ایتالیا کشف شد.
در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد همزمان با تاسوعا و عاشورا موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعطیل هستند.

دربار قاجار هنگام برگزاری تعزیه در تکیه دولت، گهگاه از نمایندگان دولت‌های اروپایی مقیم تهران دعوت می کرد که در برخی مجالس تعزیه شرکت کنند. سیاحان و جهانگردان اروپایی نیز که به تهران می آمدند اگر اقامت آنان در تهران با ایام سوگواری مقارن بود می کوشیدند تا با کسب اجازه از شاه و رجال درباری و متصدیان تکیه و تعزیه یک یا چند مجلس از تعزیه را در تکیه دولت ببینند.

دبیر ستاد خدمات سفر گفت: برای حضور گردشگران خارجی در برنامه‌های سوگواری تاسوعا و عاشورا که در گذشته با استقبال آن‌ها مواجه شده بود، استان‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند.