گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تصمیم شرکت‌های هواپیمایی برای دو نرخی و ارزی کردن بلیت پروازهای داخلی را بدون اندیشه و خلق‌الساعه دانست که با نظارت سازمان هواپیمایی اتفاق افتاده است.
دو نرخی شدن بلیت پروازهای داخلی برای اتباع غیرایرانی سبب کاهش آمار ورود گردشگران به کشور می شود؛ برای مثال بخش بزرگی از شهروندان عراقی عازم ایران، از قشر کم‌درآمد هستند، تحمیل هزینه اضافی، یقینا آن‌ها را از سفر به ایران منصرف می‌کند.
فیلمبرداری سریال خانگی سووشون به کارگردانی نرگس آبیار باعث تعطیلی ارگ کریم خانی به مدت یک هفته شد.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹، از جمله در زمینه تولید واکسن، کشور را از ماه‌ها قبل برای از سرگیری گردشگری داخلی و پذیرش مجدد گردشگران بین‌المللی آماده کرده است. امیدواریم‌با فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا و ایمنی کامل بشر در برابر این ویروس نابودگر، یک بار دیگر شاهد جریان‌های گردشگری در بین کشورهای اسلامی، به ویژه نمایش اتحاد مسلمانان در مراسم حج باشیم.

اسماعیل برات درباره اقدام تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی برای محاسبه نرخ بلیت پروازهای داخلی به دلار برای اتباع غیرایرانی، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شدت با این موضوع مخالف است و مراتب را مورد پیگیری قرار خواهد داد؛ زیرا به زیان صنعت گردشگری است.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: نیروهای مسلح در بخش مهمی از گردشگری دریایی می توانند به ما کمک کنند، سواحل مکران یک موقعیت استثنایی است ارتش اعلام آمادگی کرده و قرار شده با امیر سیاری برنامه های مشترک و سفری به منطقه داشته باشیم.
همزمان با هفته محیط زیست مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی، مدیریت امور شهری و روستایی، دهیاری و سازمان مردم نهاد بانوان امدادگر گیلان و جوامع محلی ساحل و پارک جنگلی روستای طالب آباد را پاکسازی نمودند.
احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان از تلاش برای ۳ برابر شدن گردشگران این کشور خبر داد. گسترش نیوز به بهانه این موضوع و سهم ایران از افزایش گردشگری این کشور با نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس به گفت‌وگو پرداخته است.
بزرگترین پرچم سبز رضوی به ارتفاع ۲۵۰ متر از سطح دریا و ۳۰۰ کیلوگرم وزن به ابعاد ۲۲ در ۴۴ متر مربع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ برافراشته و به اهتزاز در می آید.
تور شیراز با قطار از تهران برای افرادی که خواهان یک مسافرت خوب و دلپذیر در کنار خانواده هستند، می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما علت چیست؟ چرا بسیاری از افراد به شیراز مسافرت می‌کند و چرا ترجیح می‌دهند که این سفر را با یک تور زمینی مانند قطار آغاز کنند؟
کسانی که قصد سفر به استانبول و گشت و گذار در استانبول را دارند و یا کسانی که می‌خواهند برای زندگی یا کار به این شهر نقل مکان کنند قبل از هر چیزی باید انواع محله های استانبول را بشناسند. تا بهترین نقطه برای اقامت در استانبول را انتخاب نمایند.