گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: علاوه بر شهرهای شمالی، سرعین در استان اردبیل و بانه در استان کردستان درحال حاضر با کمبود اقامتگاه مواجه هستند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با استفاده از پلتفرم «بزنیم بیرون» قرار است تصمیم‌گیری و انتخاب سهل شود و تنوع و قدرت انتخاب و مقایسه بالا برود بنابراین دیگر لازم نیست برای تصمیم‌گیری، وقت و هزینه بیشتری صرف کرد، این‌ها همه به یک سفر ارزان‌تر کمک می‌کند.

برپایی مجدد تورهای گردشگری پس از کنترل پاندمی کرونا سبب شد تا دماوند از آرامش نسبی که در دوران کرونا به دست آورده بود فاصله بگیرد و بار دیگر با حضور کوهنوردان و گردشگرنماها بیش از پیش به عنوان اثری ناب از ثبت جهانی فاصله بگیرد.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی، چارترکننده و آژانس‌های مسافرتی اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند ضمن این که تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

روسیه یکی از پنج بازار هدف گردشگری ایران است، از همین رو در سال‌هایی که برنامه اجرایی اقدام مشترک لغو روادید سفر گروهی بین دو کشور متوقف شده است، ایران از هیات‌های گردشگری و رسانه‌ای این کشور برای آشنایی با ایران پی در پی دعوت کرده است تا ایران به مقصد گردشگری روس ها تبدیل شود.