گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

ژنو، شهری که در تقاطع تاریخ، فرهنگ و طبیعت قرار گرفته، مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز در تابستان 1403 است. در این مقاله با دیدنیهای سوئیس آشنا شوید
هزینه‌های گردشگری در عربستان سعودی با افزایش ۲۳ درصدی به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر می‌خواهیم در سطح جهانی مطرح باشیم باید قدرت اقتصادی خود را که بخشی از آن مربوط به گردشگری است، توسعه دهیم.
معرفی بهترین جاهای دیدنی مالدیو کار سختی است. ۶۰ میلیون سال قبل اصلا جایی به‌نام «مالدیو» روی نقشه جهان وجود نداشت؛ فوران هزاران آتشفشان سبب شد تا کم‌کم جزایر مرجانی با سواحل شنی سفید از میان آب‌های درخشان سربرآورند؛ حالا ترکیب سه رنگ آبی، سفید و سبز در طبیعت مالدیو باعث می‌شود احساس کنید اینجا بهشت روی زمین است!
استان گیلان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از جاذبه‌های تاریخی نیز برخودار است، پل‌ها و قلعه‌های تاریخی گیلان نمادی از این استان هستند که در نقاط مختلف بنا شده‌اند. این بناهای تاریخی هر روز شاهد رفت و آمد انسان‌هایی در نسل‌های مختلف بوده‌اند و همواره توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.
وزیر میراث‌فرهنگی در سفر به استان اصفهان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیاردی بخش خصوصی در خوانسار

وزیر میراث‌فرهنگی در سفر به شهرستان خوانسار و در جمع مسئولان شهرستان و خبرنگاران از خوانسار به‌عنوان منطقه‌ای که می‌تواند به قطب گردشگری غرب اصفهان تبدیل شود یاد کرد.
اگر دوست دارید گردش کنار رودخانه را با لذت ماهیگیری همراه کنید، گزینه‌های مختلفی به‌عنوان مقصد در حوالی پایتخت پیش‌روی شما خواهد بود. انتخاب زمان و مکان مناسب برای ماهیگیری باعث می‌شود از یک گردش دلچسب کنار رودخانه، دست خالی به خانه برنگردید.
مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان خراسان رضوی است و به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان، یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی جهان اسلام به شمار می‌رود که هر روز شاهد حضور توریست‌های داخلی و خارجی زیادی است. جذابیت این شهر به همین‌جا ختم نمی‌شود، این شهر علاوه بر جاذبه‌های مذهبی متعدد، جاذبه‌های توریستی و تاریخی زیادی هم دارد.
برای ما ایرانی‌ها که یک روز سیزده‌به‌در داریم، احتمالا روز جهانی پیک‌نیک چندان به چشم نمی‌آید؛ اما برای مردم سایر کشورهای جهان این رویداد فرصت خوبی برای دورشدن از خانه و محل کار و دور هم بودن است و معمولا هم این روز در بسیاری از کشورها جشن گرفته می‌شود و خانواده‌ها برای پیک‌نیک به دل طبیعت می‌روند.
غذا بخش مهمی از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس هر ملت است که با گذشت زمان و متناسب با جغرافیای هر منطقه شکل گرفته است. اصولا غذاهای بومی و محلی هر منطقه یکی از شاخصه‌های اصلی فرهنگ و جزو میراث معنوی آن منطقه محسوب می‌شوند.
دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین، از آغاز ثبت نام و صدور پروانه موکب‌داری برای اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.