گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تاکنون در سامانه جامع رویدادهای گردشگری تعداد ۴۳ رویداد از استان همدان ثبت درخواست کرده‌ایم که از این تعداد موارد ۲۵ رویداد برگزاری آن ثبت نهایی و قطعی شده است.
صندوق بین‌المللی پول گزارش کرد عربستان به هدف گردشگری خود در چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده، هفت سال زودتر از برنامه، دست یافته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ضمن تشریح روند مرمت و بازسازی حافظیه که به‌زودی انجام می‌شود، خبر از برگزاری کنسرت موسیقی در ایام بزرگداشت حافظ در حافظیه داد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق اعلام و هماهنگی سازمان حج و زیارت پروازهای حج عمره از ۲۸ شهریور از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود.
خیلی‌ها شهرری را با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بازار معروفش می‌شناسند؛ اما جز این جاذبه‌ها، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری ازجمله بیش از ۱۳۰ بوستان شهری در این محدوده جانمایی شده که فرصت گردش و تفریح خانوادگی در تعطیلات آخر هفته را فراهم می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: باهدف آماده‌سازی فضای داخلی و پیرامونی باغ گلستان جهت حضور ارزیابان یونسکو، قلعه فلک‌الافلاک از امروز به مدت ۳ روز کاری تعطیل می‌شود.

تعطیلات هفته گذشته در ایران بار دیگر سونامی گردشگری را به شمال ایران بازگرداند و موج هجوم مسافران و گردشگران به شمال کشور کار را به جایی رساند که برخی مسافران گیلان در مسیر سه‌ساعته تهران به رشت، ۱۲ ساعت را در ترافیک سپری کردند.
تمام موزه‌ها، کاخ‌ها، بناها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی دوشنبه ۱۲ شهریور ماه 1403 تعطیل است.
زهرا شمس‌احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن اشاره به اهمیت مدیریت یکپارچه مجموعه‌های این چنینی، به نقش مهم گردشگری شهری در توسعه‌ درآمدهای پایدار اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های همدان:

پیشرفت ۹۰ درصدی ایجاد زیرساختهای گردشگری سراب گیان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های همدان از پیشرفت ۹۰ درصدی ایجاد زیرساختهای گردشگری در سراب گیان خبرداد و گفت: سراب گیان نهاوند با سرمایه گذاری‌های انجام شده از سوی این سازمان طی سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های گردشگری استان و منطقه تبدل شده است.
شهردار «سانتورینی» هشدار داد که اگر تاثیرات هجوم گردشگران به این جزیره، که به محبوب‌ترین مقصد یونان تبدیل شده است، مهار نشود، «سانتورینی» نمی‌تواند خود را نجات دهد.
وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد:

رفع موانع مسیر گردشگری هدف دولت چهاردهم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از قطب‌های گردشگری کشور می‌تواند سیستان و بلوچستان باشد، گفت: عزم دولت چهاردهم رفع موانع مسیر گردشگری بویژه گردشگری سلامت است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد:

همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛ پیش بینی ۴۹ مرکز اسکان موقت زائر با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر در مشهد

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از پیش بینی ۴۹ مرکز اسکان موقت زائر با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفر در مشهد خبر داد.
در اکثر شهرها تفریحی خاص کودکان به ندرت پیدا می شود ولی کیش این گونه نیست و دارای تفریحات جذابی مانند پارک برفی پنگوئن پارک دلفین ها و انواع مختلف شهربازی ها را از تفریحات کودکان در کیش به شمار می روند. و از تفریحات آبی کیش که برای کودکان جذاب و ایمن است پاراسل کیش را می توانیم نام ببریم.
دکتر پوریا عادلی پزشک، سرطان شناس؛

اصفهان را استانداری شایسته باید

اصفهان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران قطب گردشگری و صنعت ایران است.
سازمان آگهی های پرسون