گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

آبشار شِوی یا آبشار تَله زنگ یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در شهرستان دزفول استان خوزستان واقع شده است.این آبشار،بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور محسوب می‌شود که در میان کوه‌های زاگرس جای گرفته است.
گردشگری دربهشت اورامانات به عنوان جاذبه تاریخی ثبت شده در جهان با معماری خاص، آب و هوای معتدل و آداب و رسوم سنتی خود موقعیت مناسبی را برای جذب گردشگران به وجود آورده است‌.
شهرستان سقز در شمال استان کردستان و در نقاط کوهستانی واقع شده است که به دلیل زمستان های بسیار سردش ، یکی از سردترین نقاط شهری ایران است.
فرمانده کل انتظامی کشور:

افزایش سفرهای نوروزی ۵۰ درصدی

فرمانده کل انتظامی کشور از افزایش ۵۰ درصدی سفرهای امسال نسبت به ایام نوروز سال گذشته خبر داد.
پرسون از بی تدبیری مدیران وزارت گردشگری گزارش می دهد؛

‎پارک خوابی مسافران / گرانی سرسام آور مراکز اقامتی

‎امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت های کرونایی بعد از دو سال شاهد موج سفر های نوروزی هموطنان هستیم، اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نتوانسته برنامه ریزی برای این حجم سفر کند و موجب شده بسیاری از مسافران در پارک های شهرهای گردشگر صبح تا شب را بگذرانند.
آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای کشور است و منطقه کوهستانی به شمار می‌آید و به سبب دارا بودن جاذبه‌های خاص طبیعی سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در فصل بهار وتابستان پذیرای مسافران از تمامی نقاط کشور است. این استان که یکی از استان های با تاریخ و تمدن کهن ایران است که بیش از ۳میلیون نفر از اقوام مختلف ترک آذربایجانی ، کرد ، فارس و ... در کنار هم به زندگی می پردازند و بهمین دلیل به استان اقوام و ادیان شهرت دارد. آذربایجان غربی دارای کوه‌های سر به فلک کشیده زیادی است که طبیعت منحصربه‌فرد آن‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند .
در نیمه دوم سال و فروردین ماه به علت اب و هوای سرد و کوهستانی این منطقه ،گردش برای مسافران سخت میشود برای همین گردشگران داخلی و خارجی اکثرا نیمه اول سال یعنی بهار و تابستان را برای طبیعت گردی و سیاحت در این استان انتخاب میکنند .
این گزارش تصویری ،مجموعه ای ایست از عکسهای گوشه کوچکی از زیبایی های منطقه مهاباد و اجرلو شهرستان میاندواب که در هفته اول فروردین ثبت شده است.
بهادری جهرمی:

چرا تهران شلوغ است؟

بهادری جهرمی گفت: زیاد بودن سفرها نشان‌دهنده توان مالی مردم است.
پیش‌بینی می‌‎شود با بازگشت شهروندان از سفر در نیمه دوم ایام نوروز، از ۶ فرودین‌ماه تقاضا برای تهرانگردی از این روزها هم بیشتر شود.
بررسی وضعیت سفرهای نوروزی از نگاه آمار ارائه شده نشان می‌دهد که سفرهای نوروزی در اولین سال قرن افزایش یافته است.