دبیر نشست سفر، زیارت و سلامت: مقصد ۲۰ درصد زائران به قم، گردشگری سلامت است

دبیر نشست سفر، زیارت و سلامت عنوان کرد: قم جزء سه شهر اصلی در ورودی زائران سلامت هست و طبق آمارهای موجود، ۲۰ درصد از حدود سالانه ۱۰۰ میلیون زائر ورودی کشور با هدف سلامت به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند.
تصویر دبیر نشست سفر، زیارت و سلامت: مقصد ۲۰ درصد زائران به قم، گردشگری سلامت است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی جهانگیری در "نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت" با هدف توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی قم، مشهد و شیراز اضافه کرد: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با هدف توسعه گردشگری سلامت ۶ دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: قم، مشهد و شیراز سه شهر اصلی در ورودی زائران سلامت هست و طبق آمارهای موجود ۲۰ درصد از حدود سالانه ۱۰۰ میلیون زائر ورودی کشور با هدف سلامت به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هماهنگی سیاست‌ها و قوانین مهمترین زیرساخت و پیش زمینه برای رونق گردشگری سلامت است.

دبیر نشست سفر، زیارت و گردشگری گفت: ۴.۵ تریلیارد دلار سهم نظام‌درمان در سطح جهان است‌که از این بین ۶۳۹ میلیارد دلار سهم گردشگری سلامت است که باید شهرهای زیارتی ایران نیز سهم خود را از آن بدرستی داشته باشند.

جهانگیری از آسیب‌شناسی در حوزه تامین زنجیره تامین تا درمان، ظرفیت‌شناسی محورهای گردشگری سلامت شهرهای زیارتی داخل و نیازهای کشورهای هدف گردشگری سلامت، طراحی هویت در حوزه سلامت و معرفی برندینگ گردشگری سلامت، هویت بصری و تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت از مباحثی است که این رویداد به دنبال آن است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت در دانشگاه علوم‌پزشکی قم برای تدوین سیاست‌گذاری حوزه گردشگری سلامت نیز از اهداف مهم این همایش علمی است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: ترویج سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف این رویداد است.

وی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات حقوقی مجتمع الهادی، این مرکز بعنوان بیمارستان تخصصی دندانپزشکی به ۳۰۰ یونیت دندانپزشکی طی چند سال آینده آماده خدمات‌رسانی به سه دهک کم درآمد خواهد شد.

جهانگیری ادامه داد: هم اینک مشهد، شیراز و سپس قم بیشترین سهم را از گردشگری سلامت ایران به خود اختصاص داده‌است.

دبیر نشست، سفر، زیارت و سلامت در پایان نشست اظهار داشت: با وجود بالابودن تعداد ورودی‌های قم برای گردشگری سلامت اما بخاطرعدم وجود زیرساخت‌ها و پایین بودن زمان ماندگاری، ارزش افزوده گردشگری سلامت قم بسیار کمتر از مشهد است.

منبع: پرسون

573698