ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟ راهنمای گشت و گذار در کشورمان

سرتاسر کشور عزیز ما ایران پر از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی است که هر مسافر و گردشگری را مجذوب خود می‌کند. انتخاب مقصد برای شروع ایرانگردی کار چندان آسانی نیست؛ چراکه شهرهای زیادی در ایران هستند که برای شروع سفر مناسب بوده و تمدن و فرهنگ ایرانی در آن‌ها هویداست.
تصویر ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟ راهنمای گشت و گذار در کشورمان

به گزارش سایت خبری پرسون، از طرف دیگر، ایران کشوری چهار فصل محسوب می‎‌شود و جاذبه‌های طبیعی آن در هر فصل از سال زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد؛ بنابراین شما در هر فصل از سال می‌توانید سفر خود را شروع کرده و تجربه‌های فراموش نشدنی را در طول سفر به دست بیاورید. برای آشنایی با برخی مقاصد گردشگری ایران تا پایان همراه ما بمانید.

بهترین مقاصد برای طبیعت گردی در ایران

برخی افراد سفر را فرصتی برای دور شدن از فضای آلوده و پر سر و صدای شهر می‌دانند و سعی می‌کنند بیشترین وقت خود در سفر را به طبیعت‌گردی اختصاص دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، این بخش مختص شماست؛ چراکه مقاصدی که برای طبیعت‌گردی مناسب هستند را معرفی خواهیم کرد.

اگر قصد شما از طبیعت‌گردی، سپری کردن اوقاتتان در جنگل است، می‌توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.

  1. جنگل ناهارخوران در استان گلستان شهر گرگان
  2. جنگل گیسوم در استان گیلان شهر تالش
  3. جنگل ابر در استان سمنان شهر شاهرود
  4. جنگل سیسنگان در استان مازندران شهر نوشهر
  5. جنگل النگدره در استان گلستان شهر گرگان
  6. جنگل ارسباران در استان آذربایجان شرقی
  7. جنگل فندقلو در استان اردبیل شهر نمین
  8. جنگل سراوان در استان گیلان شهر رشت

برای سفر به هر یک از این مقاصد می‌توانید ابتدا با تهیه بلیط هواپیما یا قطار و... خود را به شهر یا استان مد نظر برسانید و سپس مابقی مسیر را با اتوبوس یا تاکسی طی کنید. همچنین سفر با خودرو شخصی یا به صورت گروهی نیز برای کمپ در جنگل بسیار مناسب است.

علاوه‌بر مناطق سرسبز و جنگلی شما می‌توانید تنگه‌ها و دره‌ها را نیز برای سفر طبیعت‌گردی خود انتخاب کنید. از جمله این مناطق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. دره الموت در استان قزوین منطقه الموت
  2. تنگه چاهکوه در استان هرمزگان جزیره قشم
  3. دره ستارگان در استان هرمزگان جزیره قشم
  4. دره رنگین کمان در استان هرمزگان جزیره هرمز
  5. تنگه واشی در استان تهران روستای جلیزجند

آبشارهایی مانند آبشار مارگون در استان فارس، آبشار یخی در استان مازندران، آبشار آسیاب خرابه در استان آذربایجان شرقی، آبشار لاتون در استان گیلان، آبشار گنج نامه در استان همدان و... نیز از جمله مقاصد عالی برای طبیعت‌گردی هستند. البته سفر به کویر و دشت‌های زیبای ایران را نیز نباید فراموش کنید! از جمله کویرها و دشت‌های دیدنی ایران می‌توان به کویر لوت، کویر ورزنه، کویر ریگ جن، کویر مرنجاب یا دشت مغان، دشت نرگس، دشت لار و دشت لاله‌های واژگون اشاره کرد.

برای تاریخ گردی کجا برویم؟

از آنجایی که تاریخ ایران بسیار غنی و شکوهمند است، در اکثر شهرهای ایران آثار تاریخی و بناهای خاص و منحصربه‌فردی وجود دارد. اما در برخی شهرها تعداد این آثار تاریخی و قدمت آنها بیشتر است و بسیار ارزشمند هستند. از جمله شهرهایی که برای تاریخ گردی مناسب‌اند می‌توان موارد زیر را برشمرد.

  1. اصفهان
  2. شیراز
  3. تبریز
  4. همدان
  5. کرمان
  6. شوش
  7. شوشتر
  8. یزد

شهرهایی مثل اردبیل، تهران، مشهد، اهواز و... نیز آثار تاریخی زیادی برای بازدید دارند. شما می‌توانید با تهیه بلیط قطار، اتوبوس، هواپیما یا با خودرو شخصی خود را به این مقاصد برسانید.

مقاصد مناسب برای سفری آرامش بخش

سفر در اصل راهی برای رهایی از اضطراب زندگی روزمره و بازیابی انرژی از دست رفته است. در این بین اگر بتوانید مقصدی آرامش‌بخش را برای سفر انتخاب کنید، در آن صورت بیشترین بهره را از سفر خود خواهید برد و با روح و روانی آرام به سمت کار و زندگی روزمره خود باز خواهید گشت. از جمله مناطقی که بسیار آرامش‌بخش هستند و شما را غرق در انرژی مثبت می‌کنند، موارد زیر را می‌توان نام برد.

  1. دره عشق در استان چهارمحال بختیاری
  2. روستای فیلبند در استان مازندران
  3. جنگل ابر در استان سمنان
  4. روستای درک در سیستان و بلوچستان
  5. دهکده چوبی در استان خراسان رضوی
  6. گردنه حیران در استان گیلان

برای سفر به هرکدام از این مناطق میتوانید با خرید بلیط اتوبوس پایانه ها، قطار یا حتی خودرو شخصی خود را به استان و شهر مورد نظر برسانید و در نهایت با طی مسیر باقی‌مانده با امکانات موجود مانند تاکسی یا اتوبوس لذت آرامش اقامت در این مناطق را تجربه کنید.

نکات مهم برای خرید بلیط و رزرو هتل

هر کدام از مقاصد تاریخی، طبیعت‌گردی و مناطق آرامش‌بخش جزو پرترددترین مسیرهای مسافرتی در ایران هستند؛ به همین خاطر باید هنگام تهیه بلیط هوشیار باشید و در اسرع وقت برای تهیه بلیط اقدام کنید، به ویژه در زمان پیک سفر که تقاضا بسیار زیاد است. برای رزرو هتل و اقامتگاه نیز رعایت این مورد بسیار اهمیت دارد؛ چراکه ظرفیت هتل‌ها و به‌خصوص اقامتگاه‌های بومگردی به سرعت پر می‌شود و پیدا نکردن محل اقامت مناسب می‌تواند از جذابیت و لذت سفر شما بکاهد.

برای سفرهای طبیعت‌گردی به شرط مناسب بودن شرایط جوی و دور نبودن فاصله می‌توانید مسیر زمینی را برای سفر انتخاب کنید و از زیبایی‌های مسیر نیز لذت ببرید، به ویژه اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، در این صورت سفر با اتوبوس تجربه جالبی خواهد بود. در سایت‌های معتبری همچون مستربلیط به راحتی می‌توانید برای مقاصد مختلف حتی مقاصد خارجی بلیط رزرو کنید، مثلا بلیط اتوبوس تهران استانبول را از این سایت تهیه کرده و بعد از ایرانگردی، یک سفر گروهی شاد به ترکیه را نیز تجربه کنید.

برای سفر هوایی می‌توانید بلیط‌های چارتری و سیستمی را چک کنید و با قیمت معقول برای مناسب‌ترین زمان بلیط بگیرید. با رزرو اینترنتی بلیط مِستربلیط می‌توانید بلیط مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

کشور ما ایران پر از شگفتی و جاذبه‌های طبیعی است هر گوشه از ایران زیبا یک مقصد گردشگری عالی محسوب می‌شود و سرشار از جذابیت است. توصیه می‎‌کنیم تا جایی که می‌توانید به شهرهای مختلف ایران سفر کنید و از تماشای زیبایی‌های طبیعی و تاریخ کهن آن مدهوش شوید.

منبع: مستر بلیط

572948