نقش مهم گردشگری در تولید ثروت کلان به نفع جامعه محلی و قدرت نرم برای کشور

کنگره ملی گردشگری در برنامه توسعه هفتم که به همت سازمان جهاد دانشگاهی کشور و با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و انجمن متخصصین گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار گردید.
تصویر نقش مهم گردشگری در تولید ثروت کلان به نفع جامعه محلی و قدرت نرم برای کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد فرزاد میرزایی قلعه مدیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ضمن بر شمردن ظرفیت های گردشگری بین الملل مناطق آزاد، گفت: انتظار می‌رفت احکام سیاستی این برنامه متقن‌تر از برنامه‌های قبلی باشد به ویژه در زمینه جذب گردشگران خارجی در بستر مناطق آزاد.

در ادامه مدیریت پنل تخصصی گردشگری مناطق آزاد از سیاه نمایی های حاکم بر فضای گفتمانی سیاستی کشور انتقاد کرده و اظهار داشت: فضای کشور در مسیر رشد و تعالی است و البته طبیعی است در مسیر رقابت میان گفتمان های جهانی همواره سیاه نمایی هایی صورت گیرد اما دوستان دغدغه مند لازم است در کرسی انصاف نشسته و در تبیین دست آورد های کشور هم صدا با امید آفرینان نقش شایسته ای داشته باشند.

میرزایی قلعه گفت: کشور در حال تولید ابزار های قدرت مختلفی است که همواره بتواند در رقابت و البته استفاده از ظرفیت های خود دست برتر را داشته باشد. یکی از این ابزار ها گردشگری است که می تواند ضمن تولید ثروت کلان به نفع جامعه محلی سبب تولید قدرت نرم برای کشور شود از این رو لازم است در دستورالعمل های ذیل سیاست های برنامه توسعه هفتم بر این وجهه گردشگری به عنوان لبه جدال تمدنی ایران اسلامی تاکید بیشتری شود.

منبع: فرینا

573113