گزارش پرسون از درگیری در بیمارستان کوثر سنندج؛

یک کشته و 12 زخمی نتیجه نزاع بر سر زمین کشاورزی/ دستگیری 6 ضارب + فیلم

در درگیری بین اهالی دو روستا از توابع شهرستان سنندج یک نفر کشته و 12 نفر زخمی می‌شوند که در این حادثه 6 نفر از ضاربین دستگیر می‌گردند.
تصویر یک کشته و 12 زخمی نتیجه نزاع بر سر زمین کشاورزی/ دستگیری 6 ضارب + فیلم

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، اهالی دو روستا از توابع شهرستان سنندج به علت اختلافات ملکی با هم درگیر می‌شوند؛ در این درگیری برخی از طرفین زخمی می‌شوند که به اورژانس بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌شوند.

در مقابل ضاربین که از انتقال زخمی شدگان این درگیری قومی در جریان بودند، با در دست داشتن قمه و شمشیر و سلاح سرد به بیمارستان کوثر سنندج مراجعه می‌کنند و در آنجا با مصدومان و همراهان آنان درگیر می‌گردند که این درگیری باعث مصدوم شدن چندین نفر از طرفین می‌شود.

در این درگیری مچ یکی از مصدومان قطع می‌گردد که بنا به صلاحدید پزشک برای مداوا به بیمارستان پیوند عضو ارومیه اعزام می‌شود و در میانه راه به علت خونریزی شدید جان خود را از دست می‌دهد.

در ادامه درگیری دو طرف، یکی از ضاربین از ناحیه شاهرگ گردن به شدت آسیب می‌بیند که خوشبختانه با تلاش پزشکان مصدوم به اتاق عمل منتقل می‌شود و از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند.

محمد جباری؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: پس از اطلاع از درگیری طرفین در بیمارستان کوثر نیروهای انتظامی با حضور در این مرکز درمانی اقدام به دستگیری 6 نفر از طرفین دعوا می‌کنند و در حال حاضر برای این افراد تشکیل پرونده صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به شرح آغاز این درگیری اشاره کرد و افزود: تعدادی از ساکنین 2 روستای شهرستان سنندج به علت اختلافات ارضی با هم مشاجره و سپس درگیر می‌شوند که در این درگیری برخی از حاضرین در این نزاع مصدوم می‌شوند و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌گردند.

جباری افزود: متاسفانه طرفین مقابل نزاع با اطلاع از حضور مصدومان در بیمارستان کوثر در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به بیمارستان کوثر می‌رسانند و با مصدومان و همراهان آنان درگیر می‌شوند که نتیجه این درگیری فوت یکی از دعواکنندگان و مصدومیت 12 نفر دیگر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: خوشبختانه ضارب اصلی مقتول، در بیمارستان سریعا دستگیر می‌گردد و اکنون تحقیقات بیشتر در این زمینه در حال انجام است.

جباری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برخی از ضاربین و حاضرین در این دعوا در حال حاضر فراری هستند ولی در سریع‌ترین زمان ممکن آنها نیز دستگیر خواهند شد زیرا سیستم قضایی کشور با کسانی که مخل امنیت جامعه و مردم هستند هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت و به شدت برخورد خواهد کرد.

در حال حاضر مصدومان این درگیری قومی در بیمارستان کوثر سنندج بستری هستند و دیگر ضاربین فراری همچنان از چنگال قانون متواری هستند که به زودی دستگیر می‌شوند.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

326095