رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون خبر داد:

سنندج و بیجار قرمز شدند/ گردش آزادانه ویروس دلتا در جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قرمز شدن وضعیت شهرستان‌های بیجار و سنندج بر اثر شیوع دوباره ویروس جهش یافته کرونا خبر داد.

تصویر سنندج و بیجار قرمز شدند/ گردش آزادانه ویروس دلتا در جامعه

فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، اظهار داشت: طبق آمارهای موجود که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا منتشر گردید، در هفته‌های اخیر رعایت پروتکل‌ها به طور میانگین درکشور به 48 درصد رسیده بود که همین امر افزایش شهرهای قرمز را به دنبال داشت.

رضاعی در ادامه سخنان خود گفت: در استان کردستان نیز برخی از بی‌تفاوتی‌ها باعث شد که ویروس جهش یافته کرونا یا همان دلتا به صورت آزادگانه در سطح شهرها گردش کند و در حال حاضر دو شهر قرمز شده‌اند و احتمال اینکه دیگر شهرستان‌های کردستان قرمز شوند امری دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌ها در حال حاضر 4 شهرستان کامیاران، قروه، مریوان و دهگلان دارای وضعت نارنجی هستند و شهرستان‌های سقز، بانه، سروآباد و دیواندره نیز زرد رنگ هستند که اگر رعایت پروتکل‌ها بدین صورت باشد، احتمال درگیری این شهرها با ویروس جهش یافته کرونا حتمی است.

رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق آخرین آمار در حال حاضر 262 بیمار کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کردستان بستری هستند که حال برخی از این بیماران وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: قدرت سرایت ویروس جهش یافته دلتا بسیار بالاست و در کمترین زمان ممکن افراد را درگیر می‌کند بنابراین احتمال درگیری شهرستان‌های استان به این ویروس بسیار بالاست.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

325869