کردستان

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آخرین نمونه از جنایت آمریکایی‌ها را می‌توان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد که این کار آنها نمونه بارز و عینی تروریستی دولتی بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه 2.5 میلیون مرغ زنده از کردستان به استان‌های دیگر صادر شده است، بیان داشت: در سه ماهه ابتدایی امسال نزدیک به 372 هزار کیلوگرم مرغ کشتار شده در کردستان به دیگر نقاط کشور صادر شده است.

برای اولین بار در استان کردستان صورت می گیرد؛

برگزاری مسابقات «ددلیفت» مردان و بانوان در سقز

رییس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: مسابقات ددلیف مردان و بانوان تاکنون در کردستان برگزار نشده و برای اولین بار در این استان و در شهرستان سقز برگزار می‌شود.

یک کارشناس بهداشت گفت: بسیاری از تصفیه‌خانه‌ها برای جلوگیری از هزینه‌ها و استهلاک تجهیزات خود در پروسه تصفیه آب عملا از دستگاه‌های «سختی‌گیرwater Softener» برای جدا سازی منیزیم و کلسیم استفاده نمی‌کنند که خروجی این امر همانطوری که گفته شد یا پوسیدگی دندان می‌شود یا رسوب کلسیم موجود در آب در کلیه‌ها.
معاون اداره کل هواشناسی کردستان خبر داد:

کاهش 84 درصدی بارندگی در فصل بهار

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۸۴ درصدی بارندگی در استان بودیم.

یادداشت/ نظرسنجی‌های اخیر در ساحل غربی رود اردن نشان می‌دهد تنها ۹ درصد فلسطینیان از سازش دفاع می‌کنند در حالی که ۶۰ درصد به جرگه طرفداران حماس و مقاومت مسلحانه در مقابل صهیونیست‌ها پیوسته‌اند.
دبیر اجرایی هفته مبارزه با مواد مخدر کردستان:

800 نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی در جامعه خرید و فروش می‌شود

دبیر اجرایی هفته مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر نزدیک به 800 نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی در جامعه خرید و فروش می‌شود و همین تنوع بالای این مواد باعث شده است که در بحث مبارزه با اعتیاد راندمان کاری ما کاهش پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی کردستان گفت: مبلغی که کمترین آشنایی با مفاهیم قرآنی و دینی داشته باشد و یا اینکه در بحث ایمان به هدف، از روحیه پایینی برخوردار باشد، هرگز در کار خود موفق نخواهد بود.
امام جمعه سنندج گفت: باید تلاش ما این باشد که اجازه ندهیم مشاجرات و اختلافات به محاکم قضایی برسد و این موارد بصورت صلح و پادرمیانی بزرگان و معتمدین حل شود زیرا قرآن کریم نیز در این باره تاکیدات فراوانی بر سازش بین برادران دینی دارد.

در نامه‌هایی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی انجام شد:

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۱۷ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار کردستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار کردستان مراتب ثبت ۱۷ اثر در فهرست میراث فرهنگی‌ تاریخی ملی را ابلاغ کرد.

در نامه‌هایی از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی؛

۱۷ اثر فرهنگی ـ ‌تاریخی کردستان ثبت ملی شد

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار کردستان مراتب ثبت ۱۷ اثر در فهرست میراث فرهنگی‌ تاریخی ملی را ابلاغ کرد.

یادداشت میهمان؛

در «یاسوج» چه خبر است؟

یادداشت/ ریشه درگیری‌های به اختلاف دو طایفه تیرتاجی و تامرادی بر می‌گردد؛ طایفه تامرادی متعلق به بویراحمد سفلی بوده و تیرتاجی بویراحمد علیا.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد:

لزوم استفاده از مشاورین مذهبی در کمپ‌های ترک اعتیاد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در کمپ‌های ترک اعتیاد از وجود مشاورین مذهبی و معنوی در کنار سایر مشاورین و روان‌شناسان حتما استفاده کنیم تا شخص معتاد به جایگاه والای انسانی خود واقف شود و در صورت بازگشت به جامعه دیگر به سمت این بلای خانمانسوز نرود.
در شهرستان بانه اتفاق افتاد؛

انفجار مین دستان سرباز وظیفه را قطع کرد

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قطع شدن دستان سرباز هنگ مرزی در شهرستان بانه بر اثر انفجار مین خبرداد.