به همت خیرین کردستانی انجام شد؛

آزادی ۲ زندانی در سنندج

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آزادی دو زندانی جرایم غیرعمد در این استان خبر داد.

تصویر آزادی ۲ زندانی در سنندج

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، حجت الاسلام مجید بگی؛ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۲ زندانی سنندجی به دلیل بدهی ۵۷ میلیونی به مدت سه سال در زندان بودند که با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: بدهی این ۲ زندانی با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همکاری خیرین نوع دوست، پرداخت شد و با دریافت بسته معیشتی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

حجت‌الاسلام بگی افزود: با توجه به افزایش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در سال‌های اخیر و با افزایش میزان بدهی این افراد غیربزهکار در روزهای پرالتهاب مبارزه با همه‌گیری کووید ۱۹، بر حسب رسالت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نهادها و مجموعه‌هایی مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری خیرین به یاری این قشر آسیب پذیر آمده‌اند. سال به خاطر بدهکاری در زندان به سر می‌بردند، آزاد شدند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دو زندانی به خاطر بدهکاری 57 میلیونی سه سال در زندان مرکز سنندج در حبس بودند که با کمک خیرین، مبلغ فوق تهیه گردید و زمینه آزادی زندانیان مذکور مهیا شد.

حجت الاسلام بگی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جمع آوری بدهی این دو زندانی سنندجی با همکاری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نیز نیکوکاران و خیرین این استان محقق گردید.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: متاسفانه آمارها نشان می‌دهند که در سالهای اخیر میزان آمار زندانیان جرائم غیرعمد در کشور و کردستان افزایش داشته است که با توجه به وضعیت کرونایی جامعه این وضعیت بسیار نامطلوب و خطرناک است، بنابراین تلاش همه ما این است که بتوانیم این دست از زندانیان جرایم غیرعمد را در زندان‌های استان کاهش دهیم.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

325883