کردستان

حال که سعد حریری پس از ۹ ماه انصراف خود را تشکیل دولت اعلان داشته، به نظر می‌رسد رئیس جمهور در دیدار با گروه‌های سیاسی سعی در مشورت جهت انتخاب گزینه جدید نماید.
این کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: مقایسه کردن تهدید داعش با طالبان برای جمهوری اسلامی یک اشتباه استراتژیک است؛ زیرا اولا داعش خواستار تشکیل خلافت اسلامی بود و ایران را نیز رسما جزویی از قلمرو خود می‌ دانست، اما طالبان از امارت اسلامی صحبت می‌کند که در محدوده جغرافیای افغانستان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز با وجود تبلیغات سو دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باید گفت که تمرکز بر تعلیم و تعلم، تحقیق و پژوهش، تهذیب و تبلیغ، 4 ویژگی مهمی است که باید طلاب به آن توجه کنند

یادداشت/ ظهر ۱۲ جولای ایهود اولمرت نخست وزیر وقت اسرائیل در بیانیه‌ای به حزب الله هشدار داد که ۲  نظامی اسرائیلی را آزاد کند و در غیر این‌صورت لبنان بهای بسیار سنگینی را خواهد پرداخت.

یادداشت میهمان؛

مدیریت «کاه و کلشی»

یادداشت/ پس از قطعی های مکرر آب و برق که البته قطعی های برق این روزها به سمت صنایع هدایت شده و به اعتقاد کارشناسان این هم می‌تواند خسارت فراوانی را به این حوزه وارد و قیمت برخی کالاها را افزایش دهد، این بار کاه و کلش به مشکلی دیگر برای کشاورزان تبدیل شده است.

گزارش پرسون از افتتاح «پلتفرم» خانواده؛

نهاد خانواده و سیاستگذاران کوته‌ نگر

مشکلات نهاد خانواده عمیق‌تر از آن است که بتوان آن را با طرح‌های بچه‌گانه‌ای مثل تخصیص وام و پاداش برای زاییدن فرزند مرتفع کرد.

استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم کردستان، مسئله استانداردسازی آب شرب در این استان است که خوشبختانه تاکنون کارهای عملی بسیاری برای محقق شدن این خواسته انجام گرفته شده است به نحوی که در آینده‌ای نزدیک مشکل آب هم در بحث آب شرب شهری و هم کشاورزی در کردستان برطرف می شود.
به همت مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) بیجار و دفتر امام جمعه شهر توپ آغاج ویژه برنامه هایی به مناسبت هفته «عفاف و حجاب» و نیز سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار گردید.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهاباد گفت: زیرساخت‌های رونق گردشگری نجوم در شهرستان بهاباد مهیا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز گفت: ۲ نفر چوپان که در حال چرای دام بودند به‌ علت انفجار گلوله جنگی در نقطه صفر مرزی سقز(مرز سیف روستای بسطام) جان خود را از دست دادند.

یادداشت/پس از ترور ناجوانمردانه رئیسعلی دلواری، خالوحسین علیرغم ضربه روحی شدیدی که بدو وارد گشته بود به همراه دیگر خوانین (که پس از شهادت رئیسعلی حاضر شدند به قیام کمک نمایند) نبرد علیه انگلیس را استمرار بخشید و در زد و خوردی سخت در اطراف بوشهر به اسارت درآمد و او را به پادگان بریتانیا در بصره فرستادند.

امام جمعه سنندج گفت: وحدت و انسجام ویژگی واقعی جهان اسلام است ولی با این وجود برخی از فریب خوردگان با همدستی یکدیگر دست به جنایت‌های بزرگی می‌زنند که خداوند متعال در آن دنیا آنان را به سخت‌ترین عذاب‌ها دچار خواهد کرد.

یادداشت/دیکتاتور برای سرگرم کردن نوه‌اش، زندگی معمولی شهروندان را به بازی گرفته و با فشار دادن یک دکمه، برق شهر را خاموش کرده و کل جامعه را در تاریکی فرو می‌برد. همین قطع کردن های مکرر برق و تاریکی‌های خسته کننده نهایتا موجب اعتراض مردم و بروز کودتا می‌گردد.

امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با پرسون؛

نگاه به بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: نگاه به مرزها و بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است، بنابراین امیدواریم که هیات دولت جدید و وزرای دولت سیزدهم بتواند به این مسئله مهم که خواسته همه مردم شهرستان مریوان است ورود پیدا کند.

در دیواندره رخ داد؛

له شدن پسر ۱۳ ساله زیر تراکتور

رییس پلیس راه دیواندره گفت: واژگونی یک دستگاه تراکتور در روستای سرقلعه از توابع این شهرستان باعث مرگ نوجوان ۱۳ ساله راننده این وسیله نقلیه کشاورزی شد.